اداره بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات
۱۴۰۳/۲/۹
1402/02/04
معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به اجرای سند ارزش گذاری خدمت پرستاری در سال جاری:

معاون پرستاری وزارت بهداشت از رشد 30 درصدی ارزش نسبی (k ) پرستاری که به افزایش کلی 75 درصدی درآمد حاصل از تعرفه پرستاری می انجامد ، خبر داد و‌گفت: تعداد خدمات پرستاری از 17 به 27 بسته خدمت افزایش یافته است.

به گزارش وبدا ، دکتر عباس عبادی، معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به برگزاری دهها جلسه کارشناسی در وزارت بهداشت برای تدوین سند بازتوزیع و  ارزش گذاری خدمات ( kپرستاری) برای سال 1402 تصریح کرد: این سند در سال جاری به طور کامل اجرایی می شود. 
 
وی افزود: در جلسات کارشناسی دبیرخانه شورای عالی بیمه  و در ادامه رایزنی هایی که با  سازمان های بیمه گر و  دبیر محترم شورا از طریق معاونت پرستاری انجام شد، رشد 35 درصدی در ضریب ریالی از 14 هزار و 900  تومان به 20 هزار و 100 تومان و میانگین رشد بالغ بر 30 درصدی ارزش نسبی(k پرستاری) تصویب شد که منجر به افزاش کلی حدود 75 درصدی درآمد حاصل از تعرفه و  همچنین افزایش تعداد خدمات از 17 بسته خدمت به 27 بسته خدمت گردید.
 
دکتر عبادی با بیان این که افزایش درآمد یادشده،  نشانه رشد رو  به  جلوی تعرفه پرستاری است، گفت : این افزایش نوید شرایط مطلوبتری  را در سال جدید و سنوات آتی برای پرستاران می دهد. 
 
 وی افزود : پیگیری های جدی وزیر بهداشت  برای تخصیص اعتبار تعرفه تا روزهای پایانی سال  گذشته ادامه داشت و تاکنون قریب 70 درصد اعتبار به بیمه های پایه و در ادامه به دانشگاههای علوم پزشکی، سازمان تامین اجتماعی و نیروهای مسلح و سایر بخش های غیردولتی تخصیص یافته است.
 
 دکتر عبادی  پیگیری برای جاگذاری تعرفه پرستاری در سرانه سلامت بودجه 1402 را حاصل تلاش جمعی وزیر محترم و مسئولان وزارت بهداشت عنوان کرد و ادامه داد: تلاش داریم تا با اجرای قانون تعرفه پرستاری در کنار اصلاح عدالت در پرداخت، استانداردهای نیروی انسانی و کیفیت خدمات پرستاری به مردم عزیز  را بهبود ببخشیم.
 
معاون پرستاری وزارت بهداشت تصریح کرد : هزینه تعرفه ها اعم از پزشکی یا پرستاری را مردم پرداخت می کنند و مستحقق دریافت مراقبت با کیفیت هستند.
تعداد بازدید:
205
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:2 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal