شرح وظایف سرپرست |
1. تهیه و تنظیم آیین نامه و شیوه نامه های لازم در حوزه مالکیت فکری دانشگاه 2. تایید نوآوری و ابتکار در طرح های فناورانه دانشگاه 3. تنظیم دستور کار و تشکیل منظم کمیته مالکیت فکری 4. ابلاغ و اجرای مصوبات کمیته مالکیت فکری 5. مشارکت در کمیته هماهنگی مالکیت فکری کلان منطقه با حضور مسئولین واحدهای مذکور با مدیریت دبیر کلان منطقه 6. نظارت بر جمعآوری اطلاعات دارایی فکری پدید آمده در دانشگاه از طریق تعامل با واحدهای مختلف و ثبت و نگهداری مدارک مربوط به 7. برنامه ریزی در جهت مشاوره نحوه حفاظت و ثبت دارایی فکری و نحوه تنظیم ادعانامههای ثبت اختراع برای صاحبان ایده 8. برنامه ریزی در جهت آموزش مالکیت فکری برای جامعه هدف و داوران و برگزاری کارگاههای مورد نیاز 9. انتخاب داوران ثبت اختراعات و مورد تایید وزارت بهداشت، در مواردی که دانشگاه به عنوان مرجع استعلام میباشد. 10. نظارت بر کار داوران و گزارش تخلفات احتمالی به هیاتهای مسئول رسیدگی به تخلفات دانشگاه 11. گزارش متخلفین از مقررات مالکیت فکری و اعلام ضرر و زیان دانشگاه به اداره حقوقی جهت تادیه خسارت احتمالی 12. پیگیری گزارش تخلفات احتمالی در ثبت ایده و اختراع 13. اخذ تعهد محرمانگی از داوران، کارشناسان و مدیرانی که با ادعانامههای اختراع دیگران سر و کار دارند. 14. نظارت بر قراردادها و موافقت نامهها در جهت کسب پروانه و بهره برداری از دارایی فکری و ارجاع آن به شورای فناوری جهت تصویب نهایی 15. هماهنگی در خصوص اطلاع رسانی و انتشار مکتوب، شفاهی و یا الکترونیکی دستاوردهایی که هنوز مراحل ثبت اختراع را طی نکرده اند. 16. ارتباط و همکاری با نهادها و سازمانهای داخلی و خارجی در راستای انجام وظایف محوله 17. اقدام به ثبت دارایی فکری در مواردیکه صاحبان ایده در مهلت مقرر تمایلی به این کار نداشته باشند. |
تاریخ به روز رسانی: | 1401/09/25 |
تعداد بازدید: | 470 |