شرح وظایف |
1- ایجاد هماهنگی بین فعالیت های مراکز بهداشتی درمانی در تمام سطوح ارائه خدمات محیطی و ستادی با یکدیگر و واحدهای ستادی با معاونت بهداشتی و دانشگاه علوم پزشکی؛
2- پیش بینی جدول تشکیلاتی جهت ردیف های مورد نیاز و تامین نیروی انسانی در تمام ردهها اعم از قراردادی، رسمی، پیمانی، طرحی و پزشک خانواده؛
3- پیش بینی و تامین تجهیزات و وسایل مورد نیاز مراکز و خانه های بهداشت و هماهنگی جهت استفاده بهینه از آنها؛
4- مشخص نمودن محدوده جغرافیایی و جمعیتی تحت پوشش مراکز و خانه های بهداشت؛
5- تسهیل دسترسی مردم به خدمات بهداشتی در نزدیک ترین مکان به محل سکونت با راه اندازی مراکز شهری، روستائی، خانه های بهداشت و پایگاههای بهداشتی مورد لزوم بر اساس اولویت؛
6- ایجاد هماهنگی برون بخشی به منظور جلب مشارکتهای مردمی و غیره؛
7- مشخص نمودن تنگناها و نارسائیهای موجود و پیشنهاد راه حل مناسب پس از پایش و ارزیابی با همکاری سایر واحدهای محیطی و ستادی؛
8- هماهنگی و همکاری نزدیک و مستمر با مرکز آموزش بهورزی در کلیه مراحل پذیرش بهورز بومی، تربیت، آموزش و استخدام آنها؛
9- تدوین، پیشنهاد و اجرای برنامه های آموزشی و بازآموزی حین خدمت رده های مختلف؛
10- نظارت بر تملک محل مطلوب جهت احداث واحدهای بهداشتی و پی گیری محل مناسب جهت واحدهای استیجاری و تعیین اولویت جهت احداث؛
11- پیشنهاد جهت تشویق، تنبیه، تغییر عنوان و جابجایی کارکنان؛
12- ایجاد هماهنگی درون بخشی بین واحدهای ستادی مستقر در مرکز بهداشت
13- مسؤول اجرای طرح بیمه روستایی شامل:
* برآورد جمعیت تحت پوشش
* بررسی و اعلام نیاز مراکز به نیروی پزشک و ماما
* استخدام و گزینش نیروها
* تعیین محل خدمت
* تامین و تجهیز وسایل و امکانات مورد نیاز
* آموزش بدو خدمت به پزشکان خانواده
* نظارت و پایش اجرای برنامه ها
* ایجاد هماهنگی برون بخشی با مسؤولین سازمان بیمه خدمت درمانی در زمینه برنامه های پزشک خانواده
* آموزش کلیه بهورزان در زمینه برنامه های پزشک خانواده شامل:
1- شناسایی جمعیت تحت پوشش و اعلام آمار جمعیتی
2- ثبت نام و تشکیل پرونده
14- برنامه ریزی جهت تشکیل جلسات شورای فنی و نشست فصلی و پیگیری مصوبات جلسات؛
15- تشکیل ستاد حوادث غیر مترقبه؛
16- کنترل و پایش خدمات ارائه شده به مردم از طریق تشکیل تیم های نظارت و پایش و اعزام این تیم ها به صورت منظم و برنامه ریزی شده به کلیه مراکز تحت پوشش و خانه های بهداشت؛
17- همکاری با بسیج پزشکان و پیراپزشکان؛
18- تشکیل ستاد نوروزی با هماهنگی سایر واحدها جهت برنامه ریزی و ارائه خدمت مناسب و ویژه در ایام نوروز به مسافرین و همکاری با دیگر ارگانها در ایام نوروز؛
19- پی گیری نظرات، مسائل و مشکلات مراکز و خانه های بهداشت در مناطق و واحدهای تحت پوشش؛
20- پی گیری و بررسی شکایات رسیده در رابطه با واحدهای بهداشتی در سطح شهرستان و ارجاع به واحدهای مربوطه؛
21- تهیه لیست پزشکانی که از محرومیت از مطب استفاده می نمایند به صورت ماهانه؛
22- بررسی برنامه های نظارتی طرح شده از طرف واحدهای مختلف بهداشتی جهت تیم های سیار و ارائه راهکارهای مورد نیاز جهت بالا بردن کیفیت ارائه خدمات؛
23- رایانه ای نمودن کلیه اطلاعات شاغلین، ساختمانی، جمعیتی، تجهیزاتی و ... و ثبت در رایانه ستاد گسترش؛
24- جمع آوری و کنترل زیج حیاتی از خانه های بهداشت و تحویل زیجهای جدید و تجزیه و تحلیل آماری و محاسبه شاخص بهداشتی از مجموع کل اطلاعات موجود در زیجها؛
25- برنامه ریزی، هماهنگی و اجرای پرسشگرهای مختلفی که از سوی معاونت محترم بهداشتی ستاد گسترش دانشگاه به این واحد ارجاع می شود؛
26- ارسال آمار بیمه روستایی به صورت فصلی و ماهانه به معاونت محترم بهداشتی و اداره بیمه خدمات درمانی شهرستان
27- برنامه ریزی جهت آموزش دو روزه نیروهای جدید در واحدهای ستادی مربوطه؛
28- تهیه برنامه عملیاتی سالانه
و ... |
تاریخ به روز رسانی: | 1402/05/22 |
تعداد بازدید: | 725 |