بسیج ملی کنترل فشار خون
۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
1398/02/29
بسيج ملي كنترل فشار خون گامي موثر در راستاي حركت به سوي جامعه اي سالم و با نشاط
سرپرست دانشگاه علوم پزشكي، خدمات بهداشتي و درماني چهارمحال و بختياري ، اجراي بسيج ملي كنترل فشار خون را گامي موثر در راستاي تحقق اهداف حوزه سلامت و حركت به سوي جامعه اي سالم، با نشاط و مولد دانست.
دكتر مجيد شيراني افزود: اين طرح در دو مرحله و همزمان با سراسر كشور از 27 ارديبهشت ماه لغايت 15 تيرماه 98 در چهارمحال و بختياري به اجرا گذاشته مي شود.
به گفته وي، مرحله آموزش و اطلاع رساني اين طرح از 28 ارديبهشت ماه لغايت 15 تيرماه 98 و مرحله غربالگري آن از 18 خردادماه تا پايان برنامه اجرا مي شود.
دكتر شيراني تصريح كرد: در مجموع 175 خانه بهداشت، پايگاه و مراكز خدمات جامع سلامت شهري و روستايي و تعدادي پايگاه ثابت و سيار در طول اجراي طرح فعاليت مي كنند.
وي، تعداد نيروهاي درگير اجراي طرح در حوزه بهداشت شامل پزشك، مراقب سلامت، بهورز و ماما را حدود يك هزار و 572 نفر اعلام كرد و افزود: نيروهايي نيز از ساير معاونت ها و سازمان هاي مرتبط همچون بسيج جامعه پزشكي دانشگاه را در اجراي بسيج ملي كنترل فشار خون ياري خواهند كرد.
وي در ادامه ضمن عرض خداقوت به تمامي سخت كوشان حوزه بهداشت و درمان اظهار داشت: اميد است؛ با اجراي بسيج ملي فشار خون ضمن برآورده شدن انتظار مجموعه از اجراي طرح با نهادينه نمودن فرهنگ خود مراقبتي و ارتقاء سطح سواد سلامت، از عوارض ناتوان كننده و مرگبار پرفشاري خون جلوگيري بعمل آيد.
وي در ادامه به ظرفيت فضاي مجازي و شبكه هاي اجتماعي براي انعكاس محتواهاي آموزشي به اقشار مختلف اشاره و افزود: بدون شك همراهي و همكاري ارگان هاي مرتبط با حوزه سلامت در تحقق اهداف بسيج ملي كنترل فشار خون بي تاثير نخواهد بود.
دكتر شيراني در ادامه ضمن دعوت از تمامي فعالين اجتماعي، نمايندگان سمن ها و انجمن هاي مردمي براي مشاركت در اجراي بهتر اين برنامه از مردم خواست نهايت همكاري را براي اجراي اين برنامه با متوليان امر داشته باشند. 
تعداد بازدید:
112
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
Powered by DorsaPortal