بسیج ملی کنترل فشار خون
۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
1398/03/09
فعاليت هاي شبكه بهداشت و درمان شهرستان بن پيرامون بسيج ملي كنترل فشار خون
وبدا؛ ‌سرپرست شبكه بهداشت و درمان شهرستان بن به تشريح اهم فعاليت هاي مرتبط با بسيج ملي كنترل فشار خون پرداخت.
به گزارش وبدا به نقل از روابط عمومي شبكه؛ اسماعيل فتاح پور اظهار داشت: شروع رسمي برنامه بسيج ملي كنترل بيماري فشارخون در شهرستان بن در سي امين روز از ارديبهشت ماه 98 با نصب چادر سيار در فرمانداري شهرستان آغاز و براي تمام كاركنان فرمانداري و مسئولين ادارات خدمات غربالگري انجام شد.
وي در ادامه از برگزاري كارگروه سلامت و امنيت غذايي شهرستان با محوريت برنامه بسيج ملي كنترل فشارخون در در تاريخ 30/02/98 خبر داد.
به گفته وي، اين جلسه ي كارگروه با حضور فرماندار، مسئولين ادارات شهرستان،كارشناس ناظر استاني و مسئولين واحدهاي شبكه برگزار گرديد.
فتاح پور تصريح كرد: فرماندار شهرستان در ابتداي اين جلسه در خصوص برنامه بسيج ملي كنترل فشار خون و اهميت اين موضوع و همچنين همكاري تمام ادارات شهرستان در خصوص اطلاع رساني توضيحات كاملي را ارائه نمود.
وي اظهار داشت: همچنين در ادامه با اشاره به آمار مرگ ومير در كشور به دليل بيماري پرفشارخون و اهميت شناسايي بيماران و تحت درمان قرار دادن اين بيماري به منظور پيشگيري از عوارض و مرگ ومير ناشي از آن، مطالب مبسوطي بيان شد.
به گفته وي، در ادامه نيز كارشناس مسئول واحد پيشگيري و مبارزه با بيماريهاي شبكه در مورد بيماري فشارخون بالا و نحوه اجراي اين برنامه آموزشهاي لازم را به حاضرين در جلسه ارائه نمود.
وي افزود: يادآوري اهميت انجام همكاري ها و تعاملات بين بخشي در ارتقاء سلامت جامعه از ديگر موارد مطرح در اين جلسه بود.
سرپرست شبكه بهداشت و درمان شهرستان بن، برگزاري جلسه آموزشي بسيج ملي كنترل پرفشاري خون در در تاريخ 25/02/98 در خصوص بسيج ملي كنترل پرفشاري خون ويژه كليه پرسنل تحت پوشش شبكه بهداشت ودرمان شهرستان درمحل سالن جلسات مركز شبانه روزي بن را از ديگر فعاليت هاي انجام شده برشمرد.
به گفته فتاح پور، پس از ارائه آموزش هاي تئوري در خصوص اندازه گيري فشار خون ، مباحث مرتبط ،آموزش هاي عملي در خصوص انجام فشارخون مسئول واحد مبارزه به بيماري ها به حضار ارائه شد وبصورت عملي كليه پرسنل اندازه گيري صحيح فشارخون را تمرين نمودند و در انتهاي برنامه نيز آزمون برگزار شد. 
تعداد بازدید:
175
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
Powered by DorsaPortal