بسیج ملی کنترل فشار خون
۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
1398/03/12
برگزاري كارگاه آموزشي بسيج كنترل فشار خون در شهرستان كوهرنگ
وبدا؛ سرپرست شبكه بهداشت و درمان شهرستان كوهرنگ، از برگزاري كارگاه آموزشي بسيج كنترل فشار خون در اين شهرستان خبر داد.
به گزارش وبدا به نقل از روابط عمومي شبكه؛ حشمت الله منصوري افزود: روز سه شنبه مورخ بيست و چهارم ارديبهشت ماه، واحد پيشگيري و مبارزه با بيماريهاي شبكه اقدام به برگزاري كارگاه آموزشي با موضوع بسيج كنترل فشار خون به منظور آموزش كارشناسان و كاردانها و مراقبين سلامت مراكز نمود.
وي تصريح كرد: اين كارگاه آموزشي يكروزه در محل اردوگاه فرهنگي حضرت امام خميني (ره) شهر چلگرد برگزار گرديد.
به گفته وي، در اين كارگاه ضمن ارائه مطالبي در خصوص اهميت فشار خون در ايجاد بيماريها در افراد بالاي 30 سال در كشور با اشاره به خاموش بودن اين بيماري و نقش آن در مرگ و مير هاي ناگهاني در افراد، بر ضرورت آشنايي عموم مردم بويژه گروه هاي هدف با عوامل بروز اين بيماري و راه هاي كنترل و پيشگيري از آن تاكيد شد.
وي با بيان اينكه در سال 2017 بالغ بر ده ميليون نفر از جمعيت كل جهان به علل مرتبط با فشار خون بالا جان خود را از دست داده اند افزود: بر اساس پيمايش ملي در سال 2016 حدود يك سوم جمعيت بالاي سي سال در كشور به بيماري فشار خون بالا مبتلا مي باشند.
منصوري در ادامه با اشاره به نكات علمي در خصوص علل و عوامل مرتبط با فشار خون و راههاي شناسايي و غربالگري در افراد بالاي 30 سال اظهار داشت:سابقه خانوادگي، عدم تحرك لازم، داشتن فعاليت بدني، مراجعه به مراكز بهداشتي ودرماني جهت كنترل فشار خون از مهمترين عوامل خطر ساز در بروز بيماري فشار خون مي باشند.
وي، اجراي بسيج همگاني در اطلاع رساني در خصوص اهميت بيماري فشار خون بالا به ويژه در افراد بالاي 30 سال، را از مهمترين رسالتهاي سيستم بهداشت و درمان در حال حاضر عنوان كرد كه از تاريخ 98/02/27 تا پايان برنامه 98/4/15 بسيج اطلاع رساني و از تاريخ 98/03/18 تا پايان طرح تحت عنوان غربالگري از سوي وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي به كليه دانشگاههاي علوم پزشكي سراسر كشور ابلاغ شده است.
سرپرست شبكه بهداشت و درمان شهرستان كوهرنگ، حضور در پايگاههاي سلامت در محل برگزاري نماز جمعه، اندازه گيري فشار خون از افراد شاخص در هر شهرستان، برپايي چادرهاي سلامت در اجتماعات مردمي به ويژه در مناسبتها، پيگيري افراد پر خطر در صورت شناسايي و غربالگري را از جمله فعاليت ها و اقداماتي برشمرد كه هر شبكه در شهرستانهاي نه گانه استان بايستي به آن بپردازند.
به گفته وي، در پايان اين كارگاه آزموني با موضوع كنترل فشار خون از مدعوين گرفته شد و سطح آگاهي كارشناسان، بهورزان و مراقبين سلامت و ميزان آشنايي آنها با بيماري فشار خون بالا ارزيابي شد. 
تعداد بازدید:
181
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:2 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
Powered by DorsaPortal