بسیج ملی کنترل فشار خون
۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
1398/03/12
اندازه گيري فشار خون شركت كنندگان در راهپيمايي روز قدس با برپايي ايستگاه سلامت در شهرستان سامان
وبدا؛ سرپرست شبكه بهداشت و درمان شهرستان سامان گفت: ضمن حضور فعال مسئولين و كاركنان شبكه و واحدهاي تابعه در راهپيمايي غرور آفرين روز قدس، با همكاري بسيج جامعه پزشكي شبكه ايستگاه هاي سنجش سلامت در محل مصلي نماز جمعه شهر سامان برپا و غربالگري فشار خون براي متقاضيان انجام شد.
به گزارش وبدا به نقل از روابط عمومي شبكه، مرتضي خليلي با اعلام اين خبر افزود: جلسه هماهنگي كمپين فشار خون نيز با حضور رابطين ادارات، دهياران و نماينده سازمانهاي مردم نهاد در هشتمين روز از خردادماه 98 در سالن اجتماعات شبكه برگزار گرديد.
به گفته وي، در اين جلسه درباره اپيدميولوژي بيماري فشار خون در سطح استان و شهرستان مطالب لازم ارائه گرديد و در ادامه كارشناس بيماري هاي واگير در خصوص اهداف برنامه ملي بسيج فشار خون ، فراخوان افراد در اجراي برنامه ملي فشار خون، نحوه مراجعه افراد، نحوه اجراي برنامه بصورت حضوري و غير حضوري مطالبي ارائه نمودند و از كليه ادارات خواسته شد براي اطلاع رساني برنامه و مراجعه پرسنل ادارات و خانواده هايشان در برنامه كمپين فشار خون اقدام نمايند.
وي با اشاره به آغاز بسيج ملي كنترل فشار خون از 27 ارديبهشت ماه 98، از انجام غربالگري فشار خون در مساجد و حسينيه هاي شهر سامان به همت مسئولين و كانون بسيج جامعه پزشكي شبكه در پنجمين روز از خردادماه و همزمان با برگزاري مراسم شب 21 ماه مبارك رمضان از ليالي قدر خبر داد.
به گفته وي، جلسه كميته مشاركتهاي اجتماعي كمپين فشار خون نيز در چهارم خردادماه جاري با حضور نمايندگان فرمانداري، بخشداري زاينده رود و كارشناسان شبكه بهداشت و درمان شهرستان در سالن اجتماعات شبكه برگزار گرديد .
خليلي، برگزاري جلسه با محوريت بسيج ملي فشار خون بالا با حضور دهياران، شوراها و اصحاب رسانه را از ديگر اقدامات صورت گرفته در راستاي اجراي برنامه در شهرستان سامان برشمرد و افزود: اين جلسه 30 ارديبهشت ماه برگزار و ضمن پرداختن به اهميت بسيج ملي كنترل فشار خون ، اهداف برنامه ، گروه هدف و زمان اجراي برنامه و اهميت برخورد با بيماري فشار خون و عوارض آن، مطالب مرتبط به حاضران در جلسه آموزش داده شد.
سرپرست شبكه بهداشت و درمان شهرستان سامان، برگزاري جلسه كمپين ملي فشار خون در بيست و نهمين روز از ارديبهشت ماه و برگزاري جلسه آموزشي بسيج ملي كنترل فشار خون بالا در مركز بهداشت سامان در تاريخ بيست و پنجم اين ماه را از ديگر اقدامات صورت گرفته در قالب برنامه بسيج ملي كنترل فشار خون برشمرد. 
تعداد بازدید:
144
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
Powered by DorsaPortal