بسیج ملی کنترل فشار خون
۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
1398/03/12
نحوه صحيح اندازه گيري فشارخون
وبدا؛ سرپرست مركز بهداشت شهرستان شهركرد با اشاره به آغاز بسيج ملي كنترل فشار خون از تاريخ 27 ارديبهشت ماه 98 و راه اندازي سامانه خود اظهاري براي ثبت فشار خون افراد در سامانه به تشريح نحوه صحيح اندازه گيري فشار خون پرداخت.
به گزارش وبدا به نقل از روابط عمومي مركز؛ دكتر نرگس عسگري در اين خصوص اظهار داشت: در ابتدا فشارخون خود را با استفاده از دستگاه فشارسنج توسط يكي از نزديكان يا با استفاده از فشارسنج ديجيتالي توسط خودتان طبق اندازه گيري و نتايج آن را به تفكيك ميزان فشارخون سيستول و دياستول و بر حسب ميلي متر جيوه با دقت 3 رقم يادداشت كنيد.
وي ضمن توصيه به خودداري از خوردن، آشاميدن، ورزش كردن و يا سيگار كشيدن 30 دقيقه قبل از اندازه گيري فشار خون افزود: قبل از اندازه گيري در حدود 5 دقيقه استراحت نمائيد.
وي تصريح كرد: همچنين توصيه مي شود در حين اندازه گيري از حركت دادن دست، حرف زدن، تكان خوردن و يا جابجا كردن دستگاه خودداري نمائيد.
وي در خصوص نحوه استفاده از دستگاه سنجش فشار خون گفت: كاف را به دور بازو بطوريكه لبه پاييني آن 1 تا 2 سانتي متر بالاتر از مفصل آرنج باشد به دور بازوي خود محكم كنيد.
دكتر عسگري خاطر نشان كرد: كاف بايد بطور كامل و مناسب به دور بازو پيچيده شده باشد بطوريكه قادر باشيد يك انگشت خود را بين كاف و بازو قرار دهيد.
وي ادامه داد: در حاليكه نشسته ايد كف دست خود را به سمت بالا و به طرف خود روي يك سطح صاف قرار دهيد و كاف مي بايست در راستاي قلب قرار گيرد.
سرپرست مركز بهداشت شهرستان شهركرد با اشاره به فعاليت خانه هاي بهداشت، پايگاه ها و مراكز جامع خدمات سلامت و برپايي ايستگاه هاي ثابت و سيار براي اندازه گيري فشار خون گروه هاي هدف ، از مردم خواست تا حد امكان با مراجعه به سامانه ثبت فشار خون ضمن ثبت دقيق و منظم فشار خون از ساير خدمات و پيگيري هاي كارشناسان مربوطه بهره مند شوند. 
تعداد بازدید:
178
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
Powered by DorsaPortal