بسیج ملی کنترل فشار خون
۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
1398/03/18
شناسايي قريب به 800 بيمار جديد مبتلا به فشار خون در بسيج ملي كنترل فشار خون در چهارمحال و بختياري
وبدا؛ رئيس مركز بهداشت چهارمحال و بختياري، از شناسايي حدود 800 بيمار جديد مبتلا به فشار خون در بسيج ملي كنترل فشار خون در اين استان خبر داد.
به گزارش وبدا؛ سيد راشد جزايري افزود: از زمان آغاز برنامه، تا كنون فشار خون 121 هزار نفر از جمعيت گروه هدف شامل افراد بالاي 30 سال، مادران باردار و بيماران كليوي در چهارمحال و بختياري اندازه گيري شده است.
به گفته وي، هم اكنون حدود 51 هزار بيمار مبتلا به فشار خون در استان شناسايي شده است.
وي در ادامه خاطر نشان كرد: شروع ارزيابي فشارخون، در طول ماه رمضان، فقط در مراكز تحت پوشش شبكه ها بهداشتي درماني و از تاريخ 98/02/27 انجام و براي خود اظهاري و ايستگاههاي سنجش فشارخون از تاريخ 98/03/17 است.
جزايري تصريح كرد: شناسايي و ثبت فشار خون از سه طريق سنجش و ثبت فشار خون از قسمت كاربران سامانه بسيج ملي فشار خون توسط كاربران ايستگاه هاي سنجش ، سنجش و ثبت فشار خون توسط خود فرد يا خانواده اش و مراجعه به واحدهاي حوزه بهداشت ،‌سنجش و ثبت فشار خون در سامانه سيب صورت مي پذيرد.
به گفته وي، مكان هاي در نظر گرفته شده و در دسترس براي مراجعه افراد شامل: تمامي خانه هاي بهداشت و پايگاه هاي سلامت، كلينيك هاي وابسته به بيمارستان ها، داروخانه ها، محل هاي تجمعي مانند محل برگزاري نماز جمعه، كارگاه ها و كارخانجات وادارات دولتي با تعداد زياد پرسنل مي باشد.
رئيس مركز بهداشت چهارمحال و بختياري، تعداد واحدهاي ارائه دهنده خدمات شامل مراكز بهداشتي و درماني، مراكز خدمات جامع سلامت، مراكز فوريت هاي پزشكي، تسهيلات زايماني آموزشگاه هاي بهورزي و ايستگاه ها را به تفكيك شهرستان ها شامل: 71 واحد در شهرستان اردل، 68 واحد در شهرستان بروجن، 19 واحد در شهرستان بن، 30 واحد در شهرستان سامان، 104 واحد در شهرستان شهركرد،‌69 واحد در شهرستان كوهرنگ و 60 واحد در شهرستان كيار و در شهرستان هاي لردگان و فارسان نيز به ترتيب 166 و 47 واحد اعلام كرد.
تعداد بازدید:
189
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
Powered by DorsaPortal