مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۱/۱۰
1400/03/15
تکذیب خاصیت آهن‌ ربایی واکسن‌‌کرونا/ مردم به شایعات توجه نکنند

وبدا؛ رئیس دانشگاه‌ علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: واکسن کرونا غیر از عوارض طبیعی و زودگذر‌ هیچ‌گونه‌ خطری برای سلامتی افراد به همراه نخواهد داشت.

به گزارش وبدا؛ مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: خاصیت طبیعی بدن افراد این است که کم و بیش بعضی از اجسام مثل فلزات را نسبت‌ به خودش جذب می‌کند‌ و این موضوع هیچ گونه ارتباطی به تزریق واکسن ندارد.

وی افزود: واکسن هایی که در حال حاضر تزریق می‌شوند غیر از عوارض طبیعی و زودگذری‌ که در بدن بعضی از افراد ظاهر خواهد شد، هیچ گونه خطر‌ جدی برای سلامتی افراد به همراه نخواهد داشت‌ و مردم نباید به شایعات توجه کنند‌.

شیرانی اضافه کرد: در شبانه روز‌ گذشته‌، تعداد کل مراجعین‌ مشکوک‌ به کووید‌19 در بخش های بستری و سرپایی‌ بیمارستان‌ های استان، 174 بودند‌ که در آزمایشات‌ انجام شده ابتلای‌ 28 نفر در بخش‌ بستری و همینطور 27 نفر در بخش سرپایی‌ به این بیماری قطعی و ثبت شده است‌.

وی گفت: در حال حاضر تعداد افراد بستری در بخش های کرونایی‌ بیمارستان‌ های استان 224 نفر است که از این تعداد 169 نفر بیماری‌ شان‌ قطعی شده است و سایر موارد مشکوک به کرونا در حال پیگیری‌ هستند‌.

شیرانی تصریح کرد: تعداد بیماران‌ بدحال که در بیمارستان‌های استان نیازمند‌ مراقبت‌‌های‌ ویژه هستند 22 نفر است.

وی اظهار داشت: در شبانه‌ روز گذشته،1 مورد فوتی جدید ناشی از عوارض بیماری کووید‌19 در استان به ثبت رسید که با اضافه شدن این 1 نفر تعداد کل موارد فوتی‌ در استان به 1106 نفر رسید.

شیرانی‌ ادامه داد: همچنان‌ مهم‌ترین‌ راه انتقال و شیوع کووید19، دورهمی های
خانوادگی و حضور در اجتماعات است و با توجه به این که راه غلبه بر این بیماری کشف و واکسیناسیون‌ در حال انجام است، پیش‌ بینی می‌شود که 3 تا 4 ماه آینده اقشار زیادی از مردم واکسینه‌ شوند بنابراین از مردم خواستاریم که رعایت دستورالعمل های بهداشتی را جدی بگیرند.

انتهای پیام/ع
تعداد بازدید:
202
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:5 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal