مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۱۶
1403/02/06
دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه به مناسبت هفته سلامت
وبدا؛ همزمان با هفته سلامت، دیدار و نشست اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و ائمه جمعه استان برگزار گردید.

به گزارش وبدا، دکتر محمدحسین اعرابی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان در این نشست ضمن گرامیداشت هفته سلامت و تقدیر از همکاری و تعامل ائمه جمعه در برنامه های حوزه سلامت،  یکی از اهداف کنونی حوزه سلامت را تحقق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت عنوان کرد.

وی افزود: برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع و غربالگری و رصد خانواده ها از سوی مراقبین سلامت و ارجاع به موقع به پزشک از دیگر برنامه های اجرایی است.

خود مراقبتی؛ 40 درصد از مراجعه به پزشکان را کاهش می‌دهد

دکتر اعرابی در ادامه فرهنگسازی مصرف صحیح دارو و پرهیز از استفاده بی رویه بویژه آنتی بیوتیک ها، خودت مراقبتی، اصلاح سبک زندگی، تغذیه سالم و ارتقا سلامت روان را در جامعه ضروری دانست.

دکتر اعرابی با اشاره به شعار امسال هفته سلامت "سلامت خانواده با مردمی سازی سلامت"  گفت: خانواده اولین رکن ایجاد جامعه سالم است.

وی تصریح کرد: مردم می توانند با خود مراقبتی، 40 درصد مراجعه به پزشک و 50 درصد نیاز به اورژانس و خدمات فوریتی را کاهش دهند.

وجود بروزترین تجهیزات در بیمارستان‌های چهارمحال و بختیاری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتیی درمانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به خدمات دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: طی دو سال اخیر با ورود یک هزار و 500 میلیون تومان تجهیزات پزشکی، بیمارستان های استان به بروزترین امکانات مجهز شده اند.

 وی افزود: مردم به علت عدم اگاهی از تجهیزات و امکانات و نیروی متخصص موجود، گاها به استان های دیگر مراجعه می کنند درصورتی که بروزترین تجهیزات پزشکی در بیمارستان های چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

دکتر اعرابی از راه اندازی 6 دستگاه ام اری ای جدید طی سال گذشته در استان خبر داد و اضافه کرد: به زودی دستگاه های پیشرفته اسپکت سی تی (پزشکی هسته ای) و سی تی آنژیوگرافی در استان نصب و راه اندازی می شود و مردم را از مراجعه به سایر استان ها بی نیاز می کند.

دکتر اعرابی همچنین در این نشست، برنامه ریزی جهت کاهش ناهنجاری روانی و آسیب های اجتماعی، افزایش ماندگاری پزشکان و اعتمادسازی نسبت به خدمات حوزه سلامت در استان را مهم و ضروری دانست.


مشاهده تصاویر بیشتر و گالری عکس
تعداد بازدید:
79
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:4 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal