خلاصه گزارش عملکرد کتابخانه بیمارستان هاجر در شش ماهه اول سال 1401
معرفی و مقدمه:
کتابخانه های دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با هدف به روز رسانی منابع علمی و گسترش بخشهای مختلف آن در تلاش است تا با به کارگیری نیروهای متخصص، حمایت سازمان و معاونت پژوهشی دانشگاه گامی مفید در پیشبرد اهداف علمی کاربران دانشگاه اعم از دانشجویان، اعضای هیئت علمی، پژوهشگران و کتابداران بردارد. همچنین ارائه خدمات جستجو و بازیابی اطلاعات در کتابخانه های بیمارستانی یکی از وظایف اصلی آنها به شمار می رود، که این امر با هدف پشتیبانی از آموزش بالینی و پژوهش جهت اتندها و دانشجویان بالینی انجام می گردد.
اهم وظایف:
خدمات کتابخانه بیمارستان هاجر در قالب ارائۀ خدمات روزمرۀ خدمات تمامی کتابخانه ها اعم از خدمات تحویل مدرک، آموزش، نیازسنجی، مشاوره اطلاعاتی و... است. این خدمات به صورت دائمی و همواره به تمامی کاربران خواهان به صورت رایگان ارائه می شود.
سالن مطالعۀ این بیمارستان که در مرکز شهر قرار دارد به عنوان یکی از پرمراجعه ترین سالن های دانشگاه و با بیش از 16 ساعت فعالیت روزانه در خدمت اساتید و دانشجویان محترم است.
اهم فعالیت های کتابخانه بیمارستان هاجر در شش ماهه اول سال 1401:
· به روزرسانی مجموعه و نوسازی فضای کتابخانه بیمارستان هاجر
· آماده سازی و انتقال کتابهای خریداری و اهدایی شده به مخزن کتابخانه برای استفاده مراجعین
· ارائه خدمات مشاوره اطلاعاتی بصورت در قالب مراجعات حضوری یا دسته جمعی (آموزش پایگاه های مبتنی بر شواهد پزشکی، جستجوی گایدلاین ها و کیس ریپورت، آموزش استفاده از اندنوت و ...)
· برگزاری کارگاه های تخصصی جستجوی در پایگاه های اطلاعاتی برای اتندها، دستیاران و دانشجویان پزشکی
· رف خوانی و وجین مجموعه کتابخانه براساس اطلاعات نرم افزار آذرسا
· انجام عضویت کتابخانه ای اعضای محترم پرسنل بیمارستان
· برگزاری جلسات متنوع با رئیس کتابخانه مرکزی پیرامون امور و فعالیتهای کتابخانه
· به روز رسانی مداوم وب سایت کتابخانه بیمارستان هاجر
· ارائۀ خدمات امانت (تعداد4802) و بازگشت کتاب (تعداد4241)
· تسویه حساب اعضای کتابخانه بصورت حضوری بطور مداوم در کتابخانه
· انجام تمدید کتابهای امانتی به صورت حضوری و غیر حضوری (تلفنی و اینترنتی).
· نیازسنجی از کاربران کتابخانه و ارسال نامه و کاتالوگ های رسیده از ناشرین تخصصی به مدیران گروه جهت اعلام نیاز به منابع اطلاعاتی.