خلاصه گزارش عملکرد کتابخانه بیمارستان هاجر در شش ماهه دوم سال 1401
معرفی و مقدمه:
کتابخانه های دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با هدف به روز رسانی منابع علمی و گسترش بخشهای مختلف آن در تلاش است تا با به کارگیری نیروهای متخصص، حمایت سازمان و معاونت پژوهشی دانشگاه گامی مفید در پیشبرد اهداف علمی کاربران دانشگاه اعم از دانشجویان، اعضای هیئت علمی، پژوهشگران و کتابداران بردارد. همچنین ارائه خدمات جستجو و بازیابی اطلاعات در کتابخانه های بیمارستانی یکی از وظایف اصلی آنها به شمار می رود، که این امر با هدف پشتیبانی از آموزش بالینی و پژوهش جهت اتندها و دانشجویان بالینی انجام می گردد.
اهم وظایف:
خدمات کتابخانه بیمارستان هاجر در قالب ارائۀ خدمات روزمرۀ خدمات تمامی کتابخانه ها اعم از خدمات تحویل مدرک، آموزش، نیازسنجی، مشاوره اطلاعاتی و... است. این خدمات به صورت دائمی و همواره به تمامی کاربران خواهان به صورت رایگان ارائه می شود.
سالن مطالعۀ این بیمارستان که در مرکز شهر قرار دارد به عنوان یکی از پرمراجعه ترین سالن های دانشگاه و با بیش از 16 ساعت فعالیت روزانه در خدمت اساتید و دانشجویان محترم است.
دستاوردهای مهم
کسب رتبۀ برتر کتابخانۀ بیمارستانی در بین دانشگاه های تیپ دوم در سال 1401
اهم فعالیت های کتابخانه بیمارستان هاجر در شش ماهه دوم سال 1401:
· آماده سازی و انتقال کتابهای خریداری و اهدایی شده به مخزن کتابخانه برای استفاده مراجعین
· ارائه خدمات مشاوره اطلاعاتی بصورت در قالب مراجعات حضوری یا دسته جمعی (آموزش پایگاه های مبتنی بر شواهد پزشکی، جستجوی گایدلاین ها و کیس ریپورت، آموزش استفاده از اندنوت و ...)
· برگزاری کارگاه های تخصصی جستجوی در پایگاه های اطلاعاتی بالینی برای اتندها، دستیاران و دانشجویان پزشکی
· رف خوانی و وجین مجموعه کتابخانه براساس اطلاعات نرم افزار آذرسا
· انجام عضویت کتابخانه ای اعضای محترم پرسنل بیمارستان
· برگزاری جلسات متنوع با رئیس کتابخانه مرکزی پیرامون امور و فعالیتهای کتابخانه
· به روز رسانی مداوم وب سایت کتابخانه بیمارستان هاجر
· ارائۀ خدمات امانت (تعداد 6451) و بازگشت کتاب (تعداد 6378)
· تسویه حساب اعضای کتابخانه بصورت حضوری بطور مداوم در کتابخانه (تعداد 173)
· انجام تمدید کتابهای امانتی به صورت حضوری و غیر حضوری (تلفنی و اینترنتی).
· نیازسنجی از کاربران کتابخانه و ارسال نامه و کاتالوگ های رسیده از ناشرین تخصصی به مدیران گروه جهت اعلام نیاز به منابع اطلاعاتی.