واحد توسعه تحقیقات بالینی بیمارستان کاشانی
۱۴۰۳/۲/۹
1401/03/30
جلسه شورای پژوهشی

با نام و یاد خداوند متعال هشتاد و نهمین جلسه شورای پژوهشی مرکز آموزشی درمانی آیت الله کاشانی مورخ 25/03/1401 راس ساعت 8:30 صبح با حضور محترم معاون پژوهشی، اعضای شورای پژوهشی، اساتید راهنما و دانشجویان در محل سالن جلسات معاونت آموزشی پژوهشی مرکز کاشانی تشکیل گردید و پس از بحث و تبادل نظر تصمیمات ذیل اتخاذ گردید:

1-پروپوزال پایان نامه آقای میلاد سیدی دانشجوی پزشکی با عنوان " بررسی ارتباط سطح اسید اوریک سرمی و عادات خواب با شدت درگیری عروق کرونر در بیماران دیابتی با درگیری عروق کرونر که تحت آنژیوگرافی قرار گرفته اند" با راهنمایی آقای دکتر سعید مردانی با حضور دانشجو و استاد راهنما در جلسه شورای پژوهشی مطرح گردید و منوط به انجام اصلاحات ذیل به تصویب رسید . داوران طرح جناب آقای دکتر علی مومنی و جناب آقای دکتر مسعود نیک فرجام می‌باشند و جناب آقای دکتر مومنی به عنوان ناظر طرح انتخاب شدند.

ü در صورت صلاحدید عنوان خلاصه شود.

ü توصیه می‌شود مشاور روانپزشک یا روانشناس هم به طرح اضافه گردد.

2- پروپوزال طرح تحقیقاتی آقای دکتر سعید مردانی با عنوان " طراحی ، اجرا و ارزشیابی پزشکی مبتنی بر شواهد در جایگاههای بالینی آموزشی دانشکده پزشکی شهرکرد" با حضور مجری مطرح گردید و منوط به انجام اصلاحات ذیل به تصویب رسید . داوران طرح جناب آقای دکتر عبدالرحیم صانعی و سرکار خانم دکتر فروزان گنجی می‌باشند و جناب آقای دکتر عبدالرحیم صانعی به عنوان ناظر طرح انتخاب شدند.

ü محتوای آموزش همراه با رفرنس و اساتید مدرس به پروپوزال شود.

ü برای بالا بردن کیفیت مطالعه و از بردن اثر زمان بهتر است از گروه شاهد استفاده شود.

ü دانشجو ها در چه دوره ای از مقطع پزشکی انتخاب می‌شوند.

3- پروپوزال پایان نامه آقای ذبیح الله کهیانی دانشجوی پزشکی با عنوان " مقایسه تکنیک جراحی پرکوتانئوس ورتبروپلاستی و درمان محافظتی با سینوپار(تری پاراتاید) بر بهبود درد و میزان تغییرات تنه مهره در بیماران استئوپروتیک مراجعه کننده به اورژانس بیمارستان آیت اله کاشانی و درمانگاه های جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد" با راهنمایی آقای دکتر میثم عدیمی با حضور دانشجو و استاد راهنما در جلسه شورای پژوهشی مطرح گردید و منوط به انجام اصلاحات ذیل به تصویب رسید . داوران طرح جناب آقای دکتر محراب محمدی، خانم دکتر شهین عسگری و خانم دکتر گلشن تقی پور می‌باشند و خانم دکتر شهین عسگری به عنوان ناظر طرح انتخاب شدند.

ü مشاور آماری به طرح اضافه گردد.

ü قبل از انجام مطاله، طرح در سامانه irct ثبت گردد.

ü روند اصولی و قانونی به منظور رعیت ضابطه‌های اخلاقی پیگیری و اجرا شود و متن رضایتنامه به صورت دقیق تدوین گردد.

ü فقط شکستگی های Low-Trauma وارد مطالعه شود.

ü تشخیص شکستگی ناشی از پوکی استخوان تحت نظر پزشک متخصص با گرفتن گرافی مشخص گردد.

4- پروپوزال پایان نامه خانم غزاله حاجیان دانشجوی پزشکی با عنوان " بررسی علائم و تظاهرات نورولوژیک در بیماران مبتلا به Covid-19 بستری شده در بیمارستان های آموزشی شهرکرد-1400 " با راهنمایی خانم دکتر ناهید جیواد با حضور دانشجو و استاد راهنما در جلسه شورای پژوهشی مطرح گردید و منوط به انجام اصلاحات ذیل به تصویب رسید . داوران طرح جناب آقای دکتر مجید جعفری و جناب آقای دکتر اصغر بیاتی می‌باشند و جناب آقای دکتر جعفری به عنوان ناظر طرح انتخاب شدند.

ü با توجه به شیوع بسیار کم ویروس کرونا و بستری های معدود طرح گذشته نگر شود.

ü مجری به همراه دانشجو به صورت پایلوت 20الی 30 پرونده را بررسی کرده و در صورت امکان از کامل بودن شرح حال بیماران، طرح به همین صورت ادامه یابد، در غیر این صورت مطالعه به صورت مورد شاهد اجرا گردد و گروه مورد بیماران کرونایی با علائم نورولوژیک و دارای مشاوره نورولوژی و گروه شاهد نیز بیماران کرونایی بستری بدون علایم نورولوژی باشند.

ü حجم نمونه در صورت ارتباط سنجی می‌تواند دوباره با توجه به نوع مطالعه اصلاح شود.

* با توجه به هزینه بر بودن بودن تست تراکم استخوان و زمان بر بودن پر کردن پرسشنامه بسامد غذایی و تبدیل‌ها و آنالیز دریافت غذایی و اینکه از بیماران سوالات تخصصی با کارشناس آموزش دیده در مورد بیماری پوکی استخوان پرسیده شده است و نیز پزشک متخصص پیش از آن تشخیص پوکی استخوان را داده است طرح های دانشجویان نیلوفر نظامی نیا با عنوان " مقایسه دریافت پروتئین حیوانی و انواع لبنیات و سبزیجات در بیماران مبتلا به پوکی استخوان در مقایسه با افراد سالم - یک مطالعه مورد شاهد از مطالعه کوهورت شهرکرد " و عارفه کدخدایی با عنوان " مقایسه میزان بار اسید رژیم غذایی و عادات خواب در بیماران مبتلا به پوکی استخوان در مقابل افراد سالم: یک مطالعه مورد-شاهدی از مطالعه کوهورت شهرکرد "طبق روند پروپوزال تصویب و اجراگردد، ضمنا الزامیست دانشجو در کلیه روند اجرای پایان نامه و مراجه به مرکز کوهورت مشارکت کامل داشته باشد.

* درخواست آقای محمد رضا فرهادی جهت کاهش حجم نمونه در جلسه مطرح شد و سال های بررسی پرونده ها از سال 96تا99 به 97تا99 تغییر یافت و تصویب شد.

حاضرین در جلسه : آقای دکتر مردانی، آقای دکتر دهقان، آقای دکتر عدیمی ، آقای دکتر افضلی، آقای دکتر صانعی، آقای دکتر کبیری ، آقای دکتر محمدیان، آقای دکتر مجید جعفری ، آقای دکتر امانی، آقای دکتر فاضلیان، آقای دکتر علوی و خانم دکتر جیواد
تعداد بازدید:
76
نویسنده:
منبع:
آدرس : شهركرد ،خيابان پرستار، بيمارستان آيت الله كاشاني
كدپستي : 8816758915      تلفن :32228485-038
دور نگار : 32228485 -038
kashanipajoohesh@skums.ac.ir
تاریخ بروز رسانی 1403/02/08
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal