مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۱۵
1399/07/03
پیام رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد به مناسبت روز جهانی بهداشت محیط
وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری در پیامی فرا رسیدن روز جهانی بهداشت محیط را گرامی داشت.
به گزارش وبدا؛ در متن پیام دکتر مجید شیرانی آمده است، با عنایت به اینکه در تقویم فدراسیون بین المللی بهداشت محیط، روز 26 سپتامبر برابر با 5 مهرماه " روز جهانی بهداشت محیط" نام گرفته است . امسال فدراسیون بین المللی بهداشت محیط شعار این روز جهانی را « بهداشت محیط ، راهبرد کلیدی نظام سلامت در مبارزه با همه گیری بیماری است » انتخاب نموده است که فرصتی مغتنم را پیش روی متخصصین بهداشت محیط به ودیعه گذارده است. در ادامه متن این پیام نیز آمده است، بی شک بهداشت محیط یکی از عوامل موثر در توسعه پایدار ، حفظ و ارتقای سطح سلامت انسان و محیط پیرامون آن بوده و نقش تعیین کننده جامعه فاخر بهداشت محیط در تصمیم گیری مبتنی بر شواهد و حساس سازی کارگزاران نظام سلامت جهت اعمال سیاستگذاری های متناسب، از اهمیت بسزایی برخوردار است. بنابراین بیماری کووید19 به عنوان یک پاندمی، کشورهای مختلف جهان از جمله کشور ما و بویژه سلامت مردم را تحت تاثیر قرار داده که به همین علت مقابله و پیشگیری از این بیماری یکی از استراتژی های مهم سازمان بهداشت جهانی می باشد. لذا از تمامی دست اندرکاران عرصه بهداشت محیط انتظار می رود با سیاستگذاری، برنامه ریزی و انجام مداخلات موثر بر سلامت، اثرات سوء این بیماری و سایر عوامل محیطی موثر بر سلامت را کنترل نموده تا از انتقال بیماری در جامعه جلوگیری بعمل آید.
دکتر شیرانی در پایان با تقدیر از تلاش مجدانه همکاران محترم بهداشت محیط در اقصی نقاط استان، موفقیت روزافزون جامعه ارجمند بهداشت محیط در خدمت به مردم شریف و عزیز استان را از خداوند متعال خواستار شده و اظهار امیدواری کرده است، با بهره گرفتن از تمام استعدادها، ظرفیت ها، فرصت ها، امکانات ملی و تجربیات بخش های مختلف دولتی و خصوصی، دوباره کارنامه درخشانی در دفتر افتخارات جامعه خدوم بهداشت محیط استان ثبت گردد.
تعداد بازدید:
730
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:4 تعداد کل امتیازها:5
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal