مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۱۵
1399/07/07
انتخاب شعار ملی "کرونا؛ فرصتی برای تغییر نگاه به سالمندان" برای روز جهانی سالمندان سال 1399
وبدا؛ مدیر گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، از انتخاب شعار ملی" کرونا؛ فرصتی برای تغییر نگاه به سالمندان" برای روز جهانی سالمندان سال 1399 خبر داد.
به گزارش وبدا؛ دکتر پوران خلفیان با اعلام این خبر افزود: سالمندی جمعیت یکی از بزرگترین موفقیتهای بشری است که مرهون پیشرفت و رشد تکنولوژی، گسترش مراقبتهای بهداشتی اولیه، پیدایش تکنولوژیهای جدید در پیشگیری، تشخیص و درمان بیماریها، اجرای موفقیت آمیز برنامه تنظیم خانواده، بهبود شرایط اقتصادی ـ اجتماعی و به دنبال آن کاهش مرگ ومیر، زاد و ولد و افزایش امید به زندگی است.
وی تصریح کرد: این در حالی است، که این موفقیت بزرگ، بدون برنامه‌ریزی، آمادگی و سیاستگذاری صحیح می تواند به یکی از چالشهای بزرگ کشورها مبدل شود.
دکتر خلفیان، با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی سالمند سال 1399 ( اول اکتبر؛ دهم مهرماه ) هفته سالمند (13-7 مهرماه) و همه گیری کرونا اظهار داشت: فرصت مغتنمی است تا در راستای حفظ و ارتقاء سلامت و منزلت سالمندان، ایجاد شرایط لازم برای خود مراقبتی و دسترسی آسان به انواع خدمات و حمایتهای لازم، ارتقاء مهارت ها و توانمندی ها، مشارکت اجتماعی و آموزش شیوه زندگی سالم برای رسیدن به سالمندی پویا در کشور عزیزمان فعالیت نمائیم.
وی در ادامه به تشریح عناوین روزهای هفته گرامیداشت تکریم و منزلت سالمندان (13-7 مهرماه سال 1399) پرداخت و افزود: روز دوشنبه هفتم مهرماه 99 ، با عنوان : "رسانه، آگاهی بخشی، مطالبه گری، فرهنگ و گفتمان سازی" نامگذاری شده است.
مدیر گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: "محیط دوستدار سالمند" و "حمایت‌های اجتماعی، رفاهی و اقتصادی" به ترتیب عناوین روزهای دوم و سوم از این هفته هستند.
دکتر خلفیان گفت: "مراقبت و سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی" و "سرمایه و مشارکت اجتماعی، خانواده و جامعه" از دیگر مباحث مرتبط با سالمندی است که به برای چهارمین و پنجمین روز از هفته گرامیداشت تکریم و منزلت سالمندان انتخاب شده است.
دکتر خلفیان افزود: برای دوازدهم و سیزدهم مهرماه مصادف با ششمین و آخرین روز از این هفته نیز عناوین " قانونگذاری، سیاست‌گذاری و راهبری امور سالمندان" و "آموزش و توانمندسازی" انتخاب شده است.
تعداد بازدید:
860
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:4 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal