مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۱۳
1399/07/07
چهارمحال و بختیاری وارد وضعیت قرمز شیوع کرونا شد
وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: استان از وضعیت هشدار عبور کرد و وارد وضعیت قرمز شیوع کرونا شد.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی در گفت و گوی بخش خبری 20 صدا و سیمای مرکز استان در ششمین روز از مهرماه 99، ضمن اعلام ورود استان به وضعیت قرمز کرونایی به تشریح علل آن و ضرورت اتخاذ راهکارهای کنترل شیوع این بیماری منحوس پرداخت.
وی تصریح کرد: طی روزهای اخیر شاهد نوسان سوم شیوع بیماری کرونا در سطح کشور و استان و افزایش چشم گیر تعداد مبتلایان به کرونا هستیم.
به گفته وی، چهارمحال و بختیاری در مراحل پیک بیماری کرونا قرار گرفته و طبق آمار و بررسی های اپیدمیولوژی از مرحله هشدار گذر و وارد وضعیت قرمز شد.
دکتر شیرانی افزود: تنها 4 استان کشور در حال حاضر در وضعیت هشدار و یک استان در وضعیت زرد قرار دارند و مابقی استان ها، وارد وضعیت قرمز شده اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: علل ورود اکثر استان های کشور به وضعیت قرمز متفاوت و راهکارهای مختلفی برای کنترل میزان شیوع بیماری وجود دارد که در این راستا، استان از وزارت و ستاد ملی مقابله با کرونا، تقاضای اعمال محدودیت ها یک هفته ای نموده است.
دکتر شیرانی گفت: با توجه به روند رو به رشد آمار مبتلایان به کرونا، ورود رسمی چهارمحال و بختیاری به وضعیت قرمز برای افزایش قدرت چانه زنی استان در ستاد ملی مقابله با کرونا برای اعمال برخی محدودیت ها، برای مسئولین و کادر بهداشتی و درمانی استان خوشایند تر است.
وی ادامه داد: با توجه به وجود علل متعدد افزایش شیوع بیماری کرونا، دانشگاه علوم پزشکی استان به صورت علمی درحال برآورد علل افزایش شیوع و درخواست برای تعطیلی برخی صنوف و مراکز تجمعی تشدید کننده شیوع این بیماری است.
دکتر شیرانی افزود: بر اساس مستندات و شواهد موجود و بررسی های تیم اپیدمیولوژی، علل شیوع بیماری کرونا دارای ترتیب بوده و علاوه بر مسافرت ها، چرخش خانوادگی ویروس یکی از عمده ترین دلایل افزایش میزان شیوع این بیماری است.
وی خاطر نشان کرد: دورهمی و گردهمایی های خانوادگی و معاشرت ها خطرناک است و کم علامت بودن، قرار گرفتن افراد در مرحله کمون بیماری تا 2هفته و امکان انتقال بیماری در این دوره با تصور اینکه، نداشتن علامت و داشتن ظاهر سالم مجوزی برای برگزاری محافل دورهمی است، از علل تشدید کننده افزایش شیوع بیماری کووید 19 بشمار می رود.
دکتر شیرانی در پایان از مردم خواست، همچنان از معاشرت فامیلی، دوستانه و خانوادگی به مدت چند هفته، خودداری و ضمن رعایت فاصله اجتماعی و موازین بهداشتی، حتی در معاشرت با افراد به ظاهر سالم همه توصیه های بهداشتی را رعایت نمایند.
تعداد بازدید:
813
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:4
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal