مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۷
1399/07/08
هرگونه بی احتیاطی اوج گیری شیوع کرونا را به همراه دارد
وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس تعداد مبتلایان ، موارد بستری و فوتی های ناشی از بیماری کرونا وضعیت شیوع این بیماری در هر منطقه تغییر می یابد.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی افزود: با توجه به افزایش شمار مبتلایان بویژه بیماران بستری در استان، چهارمحال و بختیاری از وضعیت هشدار (نارنجی) وارد وضعیت قرمز شد و خروج از این وضعیت به شدت به رسیدن به ثبات نسبی و رفتارهای بهداشتی افراد بستگی دارد.
وی ادامه داد: در زمانی که در اوج شیوع بیماری کرونا قرار داریم در صورت رعایت پروتکل های بهداشتی بویژه فاصله اجتماعی و اعمال برخی از محدودیت ها به مدت 2 دوره کمون (3 تا 4 هفته) می توان با ایجاد یک مکث در شیوع بیماری و رساندن آن به وضعیت ثبات برای ورود به سیر نزولی بیماری امیدوار بود.
وی با بیان اینکه عده ای از افراد علی رغم تاکیدات مکرر همچنان نسبت به رعایت پروتکل و هشدارهای بهداشتی سهل انگار هستند افزود: در کنار آموزش، ارشاد و خواهش و تمنا با توجه به تحرکات ستاد ملی و ستادهای استانی مقابله با کرونا و آشکار شدن این نقیصه که اقدامات ارشادی برای الزام برخی ها به رعایت پروتکل ها بی اثر است، باید کم کم منتظر یکسری اقدامات تنبیهی و محدودیتی برای این افراد بود.
دکتر شیرانی با بیان اینکه برخی از سهل انگاری و نادیده گرفتن پروتکل ها نه تنها به خود فرد بلکه سلامت دیگران و جامعه را تهدید می نماید افزود: این گونه رفتارها جرم و قابلیت پیگیری و برخورد قضایی دارد.
وی با بیان اینکه هر بازگشایی و بی احتیاطی اوج گیری شیوع بیماری کووید 19 را به دنبال دارد افزود: تعطیلات و مراسم های عزاداری، مسافرت های بی رویه و دورهمی های خانوادگی و فامیلی در یک ماهه ی اخیر موجب افزایش شیوع بیماری کرونا در سطح کشور و استان شده است افزود: از نظر متولیان بهداشت و درمان، بازگشایی مدارس در مرحله اوج شیوع بیماری کار خطرناکی محسوب می شود.
وی ادامه داد: با توجه به فراهم شدن امکان آموزش مجازی خوشبختانه بسیاری از دانش آموزان از آموزش مجازی استفاده و این امر به کاهش اثرات این اقدام کمک کرد.
وی اظهار داشت: عواقب هر بازگشایی حدود 2 تا 4 هفته بعد نمایان می شود و در خصوص بازگشایی مدارس هنوز برای اظهار نظر زود است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کووید 19 در هشتمین روز از مهرماه 99 در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: طی 24 ساعت گذشته 249 بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد 22 بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده اند.
به گفته وی، طی 24 ساعت گذشته علاوه بر موارد سرپایی، تست 19 مراجعه کننده بیمارستانی با علایم بالینی مشکوک به بیماری کووید 19 که در مراکز درمانی بستری شده بودند مثبت قطعی اعلام شد.
دکتر شیرانی افزود: هم اکنون 166 بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد 126 نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
وی با ابراز تاسف از اینکه طی 24ساعت گذشته 3 مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید 19 در استان گزارش شده است، مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری را 269 نفر اعلام کرد.
دکتر شیرانی گفت: هم اکنون 33 بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.
تعداد بازدید:
621
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:2 تعداد کل امتیازها:3
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal