مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۳/۱
1399/07/09
جلسه ستاد دانشگاهی کرونا تشکیل شد
وبدا؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری از تشکیل جلسه ستاد دانشگاهی کرونا خبر داد.
به گزارش وبدا؛ سید راشد جزایری درخصوص تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه افزود: مقرر شد، جلسات ستاد دانشگاهی بطور منظم و هر دو هفته یکبار تشکیل شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در جلسه ستاد دانشگاهی کرونا تاکید شد؛ کمیته مرگ و میر ناشی از کووید-19 در بیمارستان‌ها و حوزه درمان فعال و بطور منظم تشکیل شود، ادامه داد: همچنین در زمینه پرداخت‌های پرسنلی حق‌الزحمه‌های کرونا، کشیک و آنکال پرسنل در حوزه‌های درمان و بهداشت پیگیری‌های لازم انجام و اقدامات ضروری صورت گیرد.
وی عنوان کرد: در جلسه مذکور مقرر شد، مسؤول امور آزمایشگاه‌های چهارمحال و بختیاری نسبت به راه اندازی انجام آزمایشات آنفلوانزا اقدام عاجل نمایند و تامین کیت تشخیص آنفلوانزا از طریق معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد پیگیری شود.
جزایری با بیان اینکه در جلسه ستاد دانشگاهی کرونا مقرر شد روسای کمیته‌های ستاد دانشگاهی کرونا به‌صورت درون واحدی جلسات منظم تشکیل و صورتجلسات آنها را به دبیرخانه ستاد استانی مستقر ارائه نمایند، خاطرنشان کرد: همچنین در این جلسه قرار شد موضوع جذب همکاری گروه‌های جهادی با تشکیل جلسه توسط معاونان بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد انجام و پیگیری شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در جلسه فوق تصمیم بر آن شد از طریق حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه یک نفر جهت اخذ موافقت اصولی و پروانه بهره‌برداری برای آزمایشگاه‌های مولکولی و ژنتیک به امور آزمایشگاه‌های چهارمحال و بختیاری معرفی شود.
وی با تاکید بر اینکه در جلسه ستاد دانشگاهی کرونا مقرر شد گروه‌های بازرسی جهت بررسی پروتکل‌های بهداشتی تقویت و کیفی‌تر انجام شود و تیم شامل یک نفر اماکن نیروی انتظامی، یک نفر نماینده تعزیرات، یک نفر نماینده دادستان، یک نفر فرمانداری و یک نفر نماینده بهداشت خواهند بود، یادآور شد: در این جلسه تصمیم بر آن شد در خصوص اقدامات بازرسی و تعطیلی اماکن مثل بانک‌ها،‌ دفتر خانه‌های اسناد رسمی، فروشگاه‌های بزرگ و... به جامعه و رسانه‌ها اطلاع‌رسانی شود.
جزایری اظهار داشت: از دیگر مصوبات ستاد دانشگاهی کرونا تصمیم برای جداسازی بخش آنفلوانزا از بخش کرونا در بیمارستان‌ها بود که قرار شد معاونت و کمیته درمان پیشنهادات اجرایی خود را سریعاً اعلام نمایند، همچنین با توجه به فصل سرمای پیش رو معاونت بهداشتی در هر شهرستان یک مکان مناسب برای نمونه‌گیری پیش‌بینی نماید و ترجیحاً استفاده از سالن‌های ورزشی پیشنهاد می‌شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری بیان کرد: مقرر گردید معاونت توسعه از طریق بررسی توسط گروه فنی در خصوص تهویه ساختمان‌های اداری و بهداشتی درمانی و ستادی اقدام و پیشنهادات خود را سریعاً اعلام نمایند.
وی تاکید کرد: پیش بینی و تامین ماسک 3 لایه توسط کمیته تدارکات و پشتیبانی کرونا و سایر معاونت‌ها برای مصرف ماه‌های آتی و خرید وسایل حفاظت فردی برای دانشجویان از طریق معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از دیگر مصوبات ستاد دانشگاهی کرونا بود.
تعداد بازدید:
665
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:4 تعداد کل امتیازها:2
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal