مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۷
1399/07/13
تنها راه مقابله با کرونا مراقبت های بهداشتی فردی است
وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به قرار گرفتن این استان در وضعیت قرمز و بالا بودن بار بیماری کرونا گفت: در شرایطی که تعداد مراجعین سرپایی و موارد بستری ناشی از بیماری کرونا در مراکز درمانی رو به افزایش است، تنها راه مقابله با این بیماری، انجام مراقبت های بهداشت فردی است.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی افزود: اگر چه اعمال محدودیت ها در کنترل شیوع بیماری بسیار موثر می باشد، ولی در صورت عدم پرهیز از تشکیل گردهمی و دورهمی خانوادگی، دوستانه و فامیلی، چرخش خانوادگی ویروس همچنان می تواند به افزایش شیوع بیماری دامن بزند.
وی ضمن توصیه به کاهش تردد افراد مسنسال و بیماران زمینه ای به خارج از منزل و حضور در گردهمی ها، از این عزیزان خواست به اطرافیانشان نیز اجازه رفت و آمد به خانه آنها را ندهند.
دکتر شیرانی با اشاره به اعمال محدودیت ها برای 2 هفته افزود: تمامی مکان های ارائه دهنده خدمات، سازمان و ارگان ها و صنوفی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نکننده تعطیل خواهند شد.
وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی نقش آموزشی و ارشادی و نظارت عالی را در اجرای پروتکل های بهداشتی دارد اظهار داشت: این مجموعه نیرو و توان سرکشی به همه مکان ها را ندارد، لذا همه نهاد ها و سازمان ها مسئول هستند در حیطه تحت اختیار خود نظارت کافی را داشته باشند.
دکتر شیرانی در ادامه از معرفی سه هزار پرونده تخلف بهداشتی به دستگاه های قضایی از ابتدای شیوع بیماری کووید 19 در استان خبر داد و افزود: بخش عمده ای از این پرونده ها مربوط به افراد، صنوف و مراکزی بوده است که طی هفته های اخیر نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا مرتکب تخلف شده اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه همه افراد مسئول حفظ سلامت و جان خود و اطرافیانشان هستند گفت: مردم نباید با این انتظار که دولت و حاکمیت با اعمال محدودیت 100 درصدی شیوع بیماری را کنترل نماید، نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی بی توجه باشند.
وی، با بیان اینکه بسیاری از رفت و آمدهای خارج از منزل غیر ضروری است، خاطر نشان کرد: جلوگیری از چرخش خانوادگی بیماری تا حد زیادی به رفتار افراد و توجه آنها به رعایت پروتکل های بهداشتی بستگی دارد.
دکتر شیرانی در تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کووید 19 در دوازدهمین روز از مهرماه 99 در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: طی 24 ساعت گذشته 219 بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد 30 بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده اند.
به گفته وی، طی شبانه روز گذشته علاوه بر موارد سرپایی، تست 20 مراجعه کننده بیمارستانی با علایم بالینی مشکوک به بیماری کووید 19 که در مراکز درمانی بستری شده بودند مثبت قطعی اعلام شد.
وی افزود: هم اکنون 194 بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد 154 نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
دکتر شیرانی با ابراز تاسف از اینکه طی 24ساعت گذشته 3 مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید 19 در استان گزارش شده است، مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری را 277 نفر اعلام کرد.
به گفته وی، هم اکنون 40 بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.
تعداد بازدید:
653
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal