مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۱۵
1399/07/14
با مرگ 7 بیمار دیگر، شمار فوتی های ناشی از کرونا در چهارمحال و بختیاری به 284 نفر رسید
رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: با فوت 7 بیمار مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشت، شمار فوتی های ناشی از این بیماری از ابتدای شیوع بیماری تا کنون به 284 نفر رسید.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی در تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کووید 19 در  سیزدهمین روز از مهرماه سال 99 در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: طی 24 ساعت گذشته 235 بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا  به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد 41 بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده اند.
به گفته وی، طی 24 ساعت گذشته علاوه بر موارد سرپایی، تست 18 مراجعه کننده بیمارستانی با علایم بالینی مشکوک به بیماری کووید 19 که در مراکز درمانی بستری شده بودند مثبت قطعی اعلام شد.
وی تصریح کرد: هم اکنون 196 بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد 157 نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
دکتر شیرانی، هم اکنون تعداد بیماران با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد که در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند را 34 نفر اعلام کرد.
وی، علت افزایش تعداد فوتی های ناشی از ابتلا به کرونا طی 24ساعت گذشته را، افزایش شمار مبتلایان بدحال عنوان کرد و افزود: نگرانی و هشدارها برای همین مسئله است چرا که به علت عدم درمان اختصاصی بیماری و تنها استفاده از روش های مراقبتی و حمایتی با بدحال شدن مبتلایان به کرونا، علی رغم تلاش کادر درمانی و پرسنل خدوم مراکز درمانی ، کاری از دست این عزیزان در بخش های عفونی و مراقبت های ویژه ساخته نیست و احتمال فوت بیماران بدحال بالا است.
وی ادامه داد: بنابر ملاحظات ، دانشگاه علوم پزشکی پیشنهاد تعطیلی مراکز و صنوفی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند را مطرح و با موافقت ستاد استانی مقابله با کرونا، علی رغم توجه به مسائل معیشتی مردم، سلامت آنها و جامعه در اولویت قرار گرفته و صنوف متخلف تعطیل می شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه وظیفه این دانشگاه نظارت عالیه بر انجام محدودیت ها و معرفی صنوف و مراکزی است که تمکین نمی کنند و نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان بی توجه هستند به مراجع قضایی است افزود: با تصویب ستاد استانی مقابله با کرونا مراکز شلوغی که علی رغم تذکر مکرر کارشناسان بهداشتی پروتکل ها را رعایت نمی کنند از جمله بازارهای روز، یکی از بازارهای بزرگ شهر و مرکز شماره گذاری خودرو تعطیل اعلام شد.
دکتر شیرانی خاطر نشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی پیشنهاد دهنده و ناظر اجرای مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا است و اجرای مصوبات توسط صنف مربوطه انجام می شود.
تعداد بازدید:
606
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:2 تعداد کل امتیازها:2
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal