مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۱۵
1399/07/21
برای کنترل شیوع بیماری کرونا، زدن ماسک به تنهایی کافی نیست
وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: افزایش تعداد مراجعه کنندگان به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی، در نهایت منجر به افزایش تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی می شود.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی افزود: اختصاص تخت های بستری به بیماران کرونایی ظرفیت های بیمارستان را برای ارائه خدمات به بیماران مبتلا به بیماری های مزمن و نیازمند اعمال جراحی غیر اورژانسی محدود می نماید.
وی تصریح کرد: به تاخیر افتادن دریافت خدمات بیمارستانی و انجام اعمال جراحی ممکن است موجب وخامت حال بیماران و بعضاً خسارات جبران ناپذیر و نیاز به مراجعه فرد در شرایط بدتری به بیمارستان شود.
دکتر شیرانی با بیان اینکه خوشبختانه با راه اندازی پویش استفاده همگانی از ماسک و نظارت بیشتر کارشناسان در محل های عمومی و مراکز تجمعی، استفاده از ماسک به رقم 90 درصدی رسیده است، اما زدن ماسک به تنهایی برای کنترل شیوع بیماری کووید 19 کافی نیست.
وی در ادامه، از مردم خواست در کنار استفاده از ماسک، فاصله فیزیکی را رعایت و در خانه بمانند و از تشکیل گردهمایی ها خودداری کنند و رعایت پروتکل های بهداشتی به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در ادامه در تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کووید 19 در بیست و یکمین روز از مهرماه 99 در چهارمحال و بختیاری افزود: طی 24 ساعت گذشته 408 بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد 35 بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده اند.
به گفته وی، طی 24 ساعت گذشته علاوه بر موارد سرپایی، تست 25 مراجعه کننده بیمارستانی با علایم بالینی مشکوک به بیماری کووید 19 که در مراکز درمانی بستری شده بودند مثبت قطعی اعلام شد.
وی تصریح کرد: هم اکنون 219 بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد 178 نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
دکتر شیرانی با ابراز تاسف از اینکه، طی 24 ساعت گذشته 6 مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید 19 در استان گزارش شده است ، مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری را 317 نفر اعلام کرد.
وی، در پایان تعداد بیماران با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد و تحت مراقبت در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان را 39 نفر اعلام کرد.
تعداد بازدید:
635
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal