مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۷
1399/08/03
آمار فوتی های ناشی از کرونا در چهارمحال و بختیاری از مرز 380 نفر گذشت
وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: شمار فوتی های ناشی از کرونا در این استان به 382 نفر رسید.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی در تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کووید 19 در سومین روز از آبان ماه 99 در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته 6 مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید 19 در استان گزارش شده است و مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری به 382 نفر رسید.
وی تصریح کرد: طی 24 ساعت گذشته 91 بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد 49 بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده اند.
به گفته وی، طی 24 ساعت گذشته علاوه بر موارد سرپایی، تست 28 مراجعه کننده بیمارستانی با علایم بالینی مشکوک به بیماری کووید 19 که در مراکز درمانی بستری شده بودند مثبت قطعی اعلام شد.
دکتر شیرانی با بیان اینکه، هم اکنون 290 بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند افزود: از این تعداد نتیجه آزمایشات، 233 نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی علوم پزشکی استان گفت: هم اکنون 41 بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.
وی با بیان اینکه تعداد بیماران بستری به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان های استان رو به افزایش است افزود: از ابتدای شیوع بیماری کووید 19 تاکنون در حال حاضر با بیشترین آمار ابتلا و موارد بستری مبتلایان به کرونا مواجه هستیم.
دکتر شیرانی همچنین نسبت به افزایش تعداد مراجعات با علایم مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی استان، ابراز نگرانی کرد و یادآور شد، میزان بروز علایم خفیف بیماری در افراد نیز نیز رو به افزایش است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: اگر چه علایم بیماری در جوانان و میانسالان ممکن است خفیف تر باشد ولی آنها به عنوان ناقل با انتقال ویروس به درون خانه، می توانند موجب ابتلا و بروز علایم و عوارض شدید در افراد دیگر با بیماری زمینه ای و مسن سالان شوند.
تعداد بازدید:
562
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:2 تعداد کل امتیازها:2
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal