مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۱۲
1399/08/07
بهترین و موثرترین راه مقابله با کرونا، پیشگیری از ابتلا به آن است
وبدا؛ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری، بهترین و موثرترین راه مقابله با بیماری کرونا را پیشگیری از ابتلا به این بیماری دانست.
به گزارش وبدا؛ دکتر فریدون رحمانی در ششمین روز از آبان ماه 99 در گفت و گوی برنامه زنده رادیویی "مردم و مسئولان" با بیان اینکه شرایط اپیدمی بیماری کرونا روز به روز بدتر و مراکز درمانی استان شلوغ تر می شود متذکر شد، اگر وضعیت شیوع بیماری کرونا به همین روال پیش برود، وضعیت نگران کننده ای را درماه های آینده پیش بینی می کنیم.
وی با بیان اینکه ظرفیت خدمات آزمایشگاهی و مراکز درمانی محدود است افزود: در صورت افزایش حجم مراجعات مردم نباید انتظار داشته باشند سیستم بهداشت و درمان طبق روال گذشته خدمات ارائه نماید .
دکتر رحمانی گفت: خوشبختانه تاکنون تاکنون با کمبود تخت بیمارستانی در استان مواجه نبوده ایم و درب هیچ مرکز درمانی به روی بیماران بسته نبوده و بیماری بدون تخت نمانده است.
وی با اشاره به محدودیت انجام تست کرونا برای تمامی متقاضیان گفت: در حال حاضر از انجام تست برای متقاضایانی که بصورت داوطلبانه درخواست انجام تست دارند، کسانی که پس از بهبودی برای برگشت به محل کار درخواست انجام تست دارند و افرادی که درخواست تست مکرر دارند وجود ندارد.
وی هزینه راه اندازی هر تخت بیمارستانی را حدود 700 میلیون تومان و راه اندازی هر تخت ICU را حدود یک میلیارد و 500 میلیون تومان اعلام و افزود: در کنار راه اندازی تخت ها در شرایط سخت تحریم و کمبود اعتبارات، تامین نیروی پزشک و پرستار نیز سخت است.
به گفته وی، در صورت تکمیل ظرفیت بیمارستان های استان برای ارائه خدمات به بیماران کرونایی نقاهتگاه راه اندازی می شود که قطعاً کیفیت خدمات دهی در این مراکز نسبت به بیمارستان ها متفاوت خواهد بود.
وی اظهار داشت: اگر چه انجام آزمایشات تشخیص کرونا برای بیماران کاملاً رایگان است اما هزینه سنگینی به سیستم درمان کشور تحمیل می شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه علایم اولیه آنفلوانزا و کرونا شبیه به هم هستند اظهار داشت: در صورت وجود علایم سرماخوردگی، مردم بنا را بر بیماری کرونا گذاشته و موازین بهداشتی را رعایت نمایند، تا خلاف این امر ثابت شود.
دکتر رحمانی توصیه کرد: برای انجام تست کرونا باید 3 تا 4 روز از علایم بیماری گذشته باشد، در غیر اینصورت احتمال منفی شدن کاذب تست بسیار بالا است.
وی بدن درد، گلو درد و سردرد شدید، ضعف و خستگی را از علایم کرونا برشمرد و افزود: افراد در صورت داشتن چنین علائمی و شدت یافتن علایم پس از چند روز و تنگی نفس می توانند برای انجام تست کرونا به پزشک مراجعه نمایند.
وی ادامه داد: بیماران به محض بروز علایم سرماخردگی باید اصول قرنطینگی را رعایت نمایند.
تعداد بازدید:
591
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal