مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۳۰
1399/08/07
مردم مهمترین رکن نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی هستند
وبدا؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقش برجسته مردم در اجرای پروتکل های بهداشتی و کنترل شیوع بیماری منحوس کرونا افزود: مردم مهمترین رکن نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی هستند.
به گزارش وبدا؛ سید راشد جزایری در ششمین روز از آبان ماه 99 در گفت و گوی زنده برنامه رادیویی "مردم و مسئولان" با بیان اینکه اصناف با تکمیل فرم خود اظهاری متعهد به رعایت پروتکل های بهداشتی شده اند اظهار داشت: علاوه بر این متولی نظارت بر نحوه اجرای دستورالعمل های بهداشتی سازمان مربوطه می باشد.
وی ادامه داد: همچنین اصناف برای بازگشایی مجدد با ثبت نام در سامانه سلامت، کد رهگیری دریافت که باید در محلی در معرض دید مشتریان و مراجعین نصب و مراجعه کنندگان از طریق این بارکد با گوشی همراه خود می توانند وارد سامانه و میزان رعایت پروتکل بهداشتی توسط واحد ارائه دهنده خدمت را ارزیابی نمایند.
جزایری گفت: در راستای جلوگیری از شیوع موج جدید بیماری کرونا ضمن تشدید نظارت ها، بیمار یابی فعال و پیگیری و ردیابی و قرنطینگی افرادی که نتیجه تست کرونای آنها مثبت اعلام شده است، آموزش و اطلاع رسانی,فرهنگ سازی در راس اقدامات پیشگیرانه و کنترلی قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: همچنین ضمن آموزش مردم در خصوص چگونگی بالا بردن سطح ایمنی بدن، چگونگی مراقبت از بیماران مبتلا به کرونا در منزل و نحوه مراقبت از افراد در معرض خطر و سالمندان سعی شده است با تقویت روحیه داوطلبی و ایثارگری برای کمک به تامین مایحتاج سالمندان و افراد ناتوان، میزان رفت و آمد این افراد به خارج از منزل کاهش و روند شیوع بیماری بهتر کنترل می شود.
وی با اشاره به ضرورت توجه جوان ترها به امکان انتقال بیماری به سالمندان و بیماران زمینه ای از این عزیزان خواست بعنوان ناقلین سالم پروتکل های بهداشتی را رعایت نمایند.
جزایری با بیان اینکه هم اکنون 21 مرکز منتخب آماده ارائه خدمات تشخیصی به بیماران دارای علایم مشکوک به بیماری کرونا هستند افزود: در هر شهرستان حداقل 2 مرکز در نظر گرفته شده که آدرس آن از طریق مراکز بهداشتی و درمانی به مردم اطلاع رسانی شده است.
به گفته وی، در مرکز استان، علاوه بر دو مرکز منتخب، کلینیک بیماری های حاد تنفسی جنب مرکز آموزشی و درمانی هاجر(س) راه اندازی و مشغول ارائه خدمات به هم استانیان است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به گزارش و مستندات واصله از نحوه رعایت پروتکل های بهداشتی در ناوگان حمل و نقل شهری و برون شهری اظهار داشت: ضمن تذکر و برخورد با رانندگان متخلف و درخواست از آنها برای رعایت ظرفیت تعیین شده و خودداری از سوار نمودن افراد بدون ماسک، ضد عفونی مرتب اتوبوس و تاکسی ، از مردم نیز درخواست می شود هنگام استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی رعایت نکات بهداشتی را مد نظر قرار دهند.
وی، در ادامه از روسا و مدیران دستگاه های اجرایی و ادارات استان خواست از ارائه خدمات به مراجعین بدون ماسک خودداری و نسبت به استفاده کارکنان از ماسک و ضد عفونی سطوح دقت لازم را بعمل آورند.
تعداد بازدید:
755
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal