مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۸
1399/08/12
تشریح محدودیت‌های تردد در 25 استان کشور
وبدا: رئیس مرکز بهداشت استان و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد محدودیت‌های عبور و مرور اعمال شده در 25 استان کشور در تعطیلات آخر این هفته را تشریح کرد.
به گزارش وبدا; سید راشد جزایری در ویژه برنامه چشم انداز صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری، گفت: در بیان شرایط کرونا در مناطق مختلف کشور پنج رنگ سفید ( شرایط عادی)، زرد، نارنجی، قرمز و نهایتا خاکستری یا مشکی تعریف شده است.
رئیس مرکز بهداشت استان و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه در حال حاضر در کشور کمتر شاهد شرایط عادی هستیم و اگر موردی هم باشد پایدار نیست، ادامه داد: در وضعیت قرمز و خاکستری محدودیت‌های گروه‌های شغلی 2، 3 و 4 باید اجرایی شود، هم‌اکنون 89 شهرستان کشور در وضعیت خاکستری یا بحرانی قرار دارند.
وی عنوان کرد: براساس اعلام سامانه ماسک و با توجه به میزان مرگ و میر و موارد ابتلا، دو شهرستان شهرکرد و بروجن خاکستری اعلام شد، اما آمار در دیگر شهرستان‌های کشور بسیار بالاتر رفته به همین دلیل این دو شهرستان استان به رتبه‌های پایین‌تر آمده‌اند، در ستاد ملی کرونا 45 شهرستان در وضعیت بحران قرار گرفتند که محدودیت‌های شدید کرونایی باید در آن وضع شود که شهرکرد و بروجن در این ردیف قرار ندارند.
جزایری با بیان اینکه باید منتظر بمانیم تا ببینیم در هفته‌های آینده وضعیت دو شهرستان شهرکرد و بروجن چگونه می‌شود، خاطرنشان کرد: وضعیت این دو شهرستان بهتر نشده است اما به نسبت دیگر شهرستان‌ها ثبات بهتری دارند.
رئیس مرکز بهداشت استان و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اضافه کرد: از ساعت 12 فردا تا ساعت 24 جمعه شب در 25 استان کشور محدودیت‌های عبور و مرور سختی وضع خواهد شد، این اقدام به دلیل حجم بالای مسافرت‌ها و ترددها در تعطیلات این هفته است و چهارمحال و بختیاری نیز جزو این استان‌ها است.
وی با تاکید بر اینکه در این مرحله جلوگیری از عبور و مرور، ترددهای غیرضرور بشدت کنترل و برای خاطیان جریمه 500 هزار تومانی وضع خواهد شد، اظهار داشت: برای ترددهای درون استانی به جز عبور و مرورهای غیرضروری محدودیتی نخواهد بود.
جزایری گفت: خودروهای مسافران از طریق پلاک، کارت ملی صاحبان خودرو، اطلاعات آن‌ها در سامانه سیب و... قابل شناسایی هستند.
رئیس مرکز بهداشت استان و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در بخش دیگری از سخنان خود افزود: کرونا تا این لحظه هیچ واکسن یا دارویی اختصاصی ندارد و امید است مردم این استان با خودمراقبتی کمک شایانی به قطع زنجیره کرونا کنند.
وی ادامه داد: روند فعلی بیماری در استان چهارمحال و بختیاری را مرهون کمک مردم هستیم، اگر مردم همین الان تصمیم بگیرند که دیگر ماسک نزنند با افزایش شدید بیماری مواجه خواهیم شد، اگر آموزش‌ها به نگرش و نگرش‌ها به رفتار تبدیل شود بسیار مؤثر خواهد بود.
جزایری درخصوص آمار مرگ و میر مطرح شده برای شهرستان بروجن بیان کرد: کل موارد مرگ و میر در روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه 10 نفر بودند که همگی روز شنبه خاکسپاری شدند، آماری که در فضای مجازی و برخی از مسؤولان شهرستانی منتشر می‌شود، مربوط به روز نیست.
رئیس مرکز بهداشت استان و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تاکید کرد: آماری که درمورد مبتلایان به بیماری کرونا اعلام می‌شود افراد بستری در بیمارستان‌ها هستند، افرادی که در خانه قرنطینه می‌شوند جز آمار محسوب نمی‌شوند.
وی عنوان کرد: روزانه چیزی حدود 150 تا 200 مورد مثبت شناسایی می‌شوند که تنها 10 درصد آن نیاز به بستری در بیمارستان دارند، این افراد یا دچار بیماری زمینه‌ای هستند، یا زنان باردارند و یا دچار علائم تنگی نفس حاد هستند.
جزایری خاطرنشان کرد: همچنان نظارت‌ها بر مکان‌های عمومی و اصناف شدید است و اگر رعایت نشود برخورد لازم صورت می‌گیرد، نظارت‌ها در سه سطح نظارت‌های مردمی، تخصصی دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه‌های مسؤول انجام می‌گیرد.
رئیس مرکز بهداشت استان و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه اصناف موظف به نصب کد رهگیری بر روی درب ورودی صنف خود هستند، اضافه کرد: مردم با استفاده از دوربین گوشی موبایل، اپلیکیشن ماسک و تصویربرداری از این کد می‌توانند به اطلاعات صنف دسترسی پیدا کرده و با پاسخگویی به پرسش‌های مطرح شده در اپلیکیشن ماسک، موارد تخلف را گوشزد کنند.
وی افزود: در مراحل بعدی نظارت‌های تخصصی توسط گروه سلامت محیط و کار و دستگاه‌های نظارتی همچون تعزیرات حکومتی، نماینده دادستان، نماینده فرماندار و... انجام می‌شود.
تعداد بازدید:
562
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal