مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۱۴
1399/08/14
وضعیت هیچ یک از شهرستان های چهارمحال و بختیاری سفید نیست/روند بیماری کرونا همچنان افزایشی است
وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال وبختیاری گفت: به لحاظ شیوع بیماری کرونا تا 3 هفته گذشته یکی دو تا از شهرستان ها در وضعیت بحرانی تر قرار داشتند اما در حال حاضر، تقریباً شرایط همه شهرستان های استان یکسان است.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی افزود: همچنان بار بیماری دو شهرستان شهرکرد و بروجن بالا است و روند شیوع بیماری در شهرستان فارسان رو به رشد است.
وی تصریح کرد: همچنین در شهرستان لردگان در مدت زمان کوتاهی شاهد افزایش بار بیماری هستیم و شمار بیماران سرپایی متعاقب آن بیماران بستری و فوتی های ناشی از کرونا رو به افزایش است.
وی با بیان اینکه هم اکنون وضعیت شیوع بیماری در هیچ یک از شهرستان های استان سفید نیست افزود: متاسفانه در شهرستان هایی که تا یکی دو هفته گذشته تراکم بیماران در آنها کم بوده است، مثل شهرستان کوهرنگ، کیار و اردل نیز شاهد رشد آمار مبتلایان به کرونا هستیم.
وی اضافه کرد: بطور مصداقی در دو شهرستان کیار و اردل برگزاری مراسم منجر به ابتلای تعداد زیادی از شرکت کنندگان در این مراسم ها شده است و افزایش تعداد موارد بیماران سرپایی در روزهای آتی افزایش تعداد بیماران بستری را به دنبال خواهد داشت.
دکتر شیرانی افزود: هسته اولیه گسترش بیماری با برپایی محافل دورهمی و مراسم های ترحیم تشکیل و با انتقال بیماری به درون خانواده ها، شاهد عوارض ناگوار و غیر قابل بازگشت آن برای مسن سالان و بیماران زمینه ای هستیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، از دلایل کم خطر محسوب شدن شهرستان کوهرنگ در گذشته، ثبت محل سکونت بعنوان شهرستان آلوده در سامانه های سیب و ثبت بیماری عنوان کرد و افزود: خیلی از مبتلایان محل سکونت خود را محل سکونت موقت یا یکی از آشنایان خود اعلام و محاسبه این آمار در شهرستان اعلام شده توسط بیمار انجام می شد.
دکتر شیرانی ادامه داد: ضمن اینکه تا یک ماه گذشته بار بیماری در این شهرستان خیلی کم بوده و طی یکی دو هفته اخیر به شدت بار بیماری افزایش یافته است.
وی، روند بیماری را همچنان در کشور و استان صعودی دانست و افزود: اگر روند به همین شکل ادامه پیدا کند به نظر می رسد در روزهای های آینده نیز شاهد کاهش یا روند رو به ثبات آمار مبتلایان به کرونا نخواهیم بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کووید 19 در چهاردهمین روز از آبان ماه 99 در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: طی 24 ساعت گذشته 203 بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی استان مراجعه داشته اند که نتیجه تست مولکولی بیش از یک صد نفر از بیماران مشکوک به کرونا مثبت قطعی اعلام شد.
وی ادامه داد: از این تعداد 48 بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده اند.
به گفته وی، طی 24 ساعت گذشته علاوه بر موارد سرپایی، تست 28 مراجعه کننده بیمارستانی با علایم بالینی مشکوک به بیماری کووید 19 که در مراکز درمانی بستری شده بودند مثبت قطعی اعلام شد.
دکتر شیرانی افزود: هم اکنون 279 بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد 225 نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
وی با ابراز تاسف از اینکه طی 24 ساعت گذشته 7 مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید 19 در استان گزارش شده است ،مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری را 451 نفر اعلام کرد.
دکتر شیرانی گفت: هم اکنون 44 بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که حدود 50 درصد از آنها به دستگاه کمک تنفسی و ونتیلاتور متصل هستند.
تعداد بازدید:
445
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:3
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal