مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۲۰
1399/08/22
استقبال رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از اجرای طرح شهید سلیمانی
وبدا; رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: اجرای طرح شهید سلیمانی برای قطع زنجیره ویروس منحوس کرونا بارقه‌های امید بسیاری در دل‌ها ایجاد می‌کند.
به گزارش وبدا; دکتر مجید شیرانی در آیین امضای تفاهم‌نامه اجرای طرح شهید سلیمانی به جهت قطع زنجیره ویروس منحوس کرونا که با حضور مهندس عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری، و فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) صورت گرفت، افزود: طرح شهید سلیمانی برای قطع زنجیره ویروس منحوس کرونا بارقه‌های امید بسیاری در دل‌ها ایجاد می‌کند و باید به‌خوبی واکاوی، نقاط قوت آن احصا شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه طرح مزین به نام سردار بزرگ اسلام سپهبد شهید قاسم سلیمانی است که هیچ کاری را نیمه کاره رها نمی‌کرد، ادامه داد: این طرح در حین حالی که می‌تواند بسیار مؤثر واقع شود اگر درست و صحیح اجرا نشود کمک چندانی نخواهد کرد.
وی با بیان اینکه در کارهایی که اقناع جامعه را می‌طلبد، فرایند باید با جدیت شروع و ادامه داشته‌دار باشد، عنوان کرد: در پاندمی‌های میکروبی و ویروسی راه اصلی مبارزه با ویروس یا میکروب دنبال کردن عامل بیماری‌زا است که البته نیازمند مقدمات و امکاناتی است، اینکه این کار در ایران یا برخی دیگر از کشورها انجام نشد چون احتیاج به مقدمات و ملاحظاتی داشت که در این کشور وجود نداشت.
دکتر شیرانی خاطرنشان کرد: راه دیگر دنبال کردن بیمار است، که قرار است به صورت فعال انجام شود، لازم به ذکر است اطرافیان بیمار نیز نباید از قلم بیوفتند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اضافه کرد: در ماه‌های مواجه با ویروس کرونا، پس از موفقیت اولیه که در کشور بدست آمد، دو اشکال بوجود آمد، ابتدا برخورد عام جامعه با ویروس بود که عده‌ای قابل توجه از مردم دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کردند، برای مثال رفتن به مسافرت به هیچ وجه یک اقدام بهداشتی آن هم در این شرایط نبود اما عده قابل توجهی از مردم این کار را انجام می‌دادند.
وی بیان کرد: در حیطه فنی و تخصصی هم اشکالاتی وجود داشت که یکی از مهم‌ترین آن‌ها عدم دسترسی و انجام آزمایشات به تعداد کافی بود، بسیاری از دستورالعمل‌هایی که در ستادهای استانی و ملی تصویب می‌شدند و اکثریت هم خوب بود در محیط اجرا، عملا کارایی نداشتند.
دکتر شیرانی اظهار داشت: طرح‌هایی که قرار است در سطح جامعه اجرا شود باید سه خصوصیت داشته باشند، ابتدا اینکه باید دارای قوانین و پیش‌نویس‌های اولیه مناسب بوده که همه جوانب در آن گنجانده شده باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد یادآور شد: در مرحله دوم این طرح‌ها باید یک پشتوانه قوی و توان اجرایی لازم داشته باشد، یکی از شاخص‌های این پشتوانه پرسنل است که نباید از مجموعه بهداشت و درمان باشد چون دانشگاه علوم پزشکی بشدت در مضیقه نیرو است.
وی مورد سوم را ارزیابی، همبستگی و تعهد نیروها در اجرای طرح دانست و گفت: عملکرد این نیروها باید حتما ارزیابی و قیاس شود.
دکتر شیرانی با تاکید بر اینکه دلیل موفقیت برخی کشورها در مقابله با ویروس کرونا تبعیت اجتماعی و اعتماد مردم آن کشورها به دولت بوده است، افزود: دو اولویت اساسی در جامعه داریم اولین آن بسیج که در سطوح مختلف با مردم در ارتباط است و دیگر سیستم بهداشت و درمان که تا عمق روستاها نیز گسترده شده است، کمتر کشوری از این دو بازوی مهم برخوردار است که می‌توانند در قطع زنجیره کرونا بسیار کمک‌کننده باشند.
تعداد بازدید:
515
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:2 تعداد کل امتیازها:5
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal