مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۱۸
1399/08/29
28 آبان لغایت 4 آذر ماه 1399 ،هفته آگاه سازی در زمینه آنتی بیوتیک ها
وبدا؛ معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: 18 تا 24 نوامبر 2020 (28 آبان لغایت 4 آذر ماه 1399) بعنوان هفته آگاه سازی در زمینه آنتی بیوتیک ها
نامگذاری شده است.
به گزارش وبدا؛ دکتر رضا محمدی افزود: این هفته با هدف آگاهی رسانی در زمینه آنتی بیوتیک ها با هدایت سازمان جهانی بهداشت، افزایش آگاهی عمومی و جهانی در برابر مقاومت میکروب ها به داروهای آنتی میکروبیال نامگذاری شده است.
به گفته وی، در این هفته تلاش می شود تا آگاهی و حساسیت سیاست‌گذاران، شاغلین حرف پزشکی و همچنین عموم مردم در زمینه افزایش مقاومت میکروبی نسبت به داروهای آنتی میکروبیال افزایش یابد.
دکتر محمدی با بیان اینکه، مقاومت به داروهای آنتی میکروبیال زمانی اتفاق می افتد که باکتری ها، ویروس ها، قارچ ها و همچنین انگل ها به اثرات داروها مقاوم ‌شوند افزود: به همین دلیل درمان عفونت ها بسیار سخت تر و خطر گسترش بیماری‌ها نیز افزایش پیدا می کند و در نتیجه ممکن است منجر به بیماری های شدید و مرگ شود.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: ترکیبات آنتی میکروبیال به عنوان یک ابزار بسیار مهم در درمان بیماری های انسان ها، حیوانات و گیاهان به شمار می روند و شامل آنتی بیوتیک ها، داروهای ضد ویروس، ضد قارچ و ضد پرتوزآ می‌باشند.
وی اظهار داشت: عواملی که در حال حاضر منجر به بروز مقاومت میکروبی شده است متعددند که از آن جمله می توان به استفاده بیش از اندازه از داروها در انسانها، صنعت پرورش دام، کشاورزی و همچنین عدم دسترسی انسان ها به آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برای مصرف شخصی و استفاده در کشاورزی، اشاره کرد.
وی ادامه داد: این عوامل در سطح جهانی باعث بروز تهدید و بروز مقاومت به آنتی میکروبیال ها شده است.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: پیرو جلسه ای که درماه می 2020 با حضور FAO و WHO برگزار شد، تصمیم گرفته شد تا مناسبت هفته آگاه سازی از این پس همه ساله در تاریخ 18 تا 24 نوامبر برگزار شود و همچنین دامنه داروها صرفاً داروهای آنتی بیوتیک نباشد.
دکتر محمدی افزود: با افزایش مقاومت میکروبی به دامنه وسیع تری از داروها، تمرکز این آگاه سازی وسیعتر شده است و به همه داروهای آنتی میکروبیال یعنی آنتی بیوتیک ها، داروهای ضد ویروس، ضد قارچ و ضد پرتوزآ خواهد پرداخت.
به گفته وی، شعار هفته آگاه سازی آنتی بیوتیک ها در سال 2020 : "اتحاد برای حفظ داروهای آنتی میکروبیال" نامگذاری شده است و به شعار همیشگی " مصرف آنتی بیوتیک ها، با احتیاط" کماکان مانند سال های قبل پرداخته خواهد شد.
تعداد بازدید:
359
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:2 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal