مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۱۷
1399/09/05
قرنطینه خانگی بیماران کرونایی یکی از اهداف طرح محله محور شهید قاسم سلیمانی
وبدا؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس طرح سردار شهید قاسم سلیمانی قرنطینه بیماران در خانه‌ها انجام می‌شود.
به گزارش وبدا؛ سید راشد جزایری در جلسه قرارگاه مقابله با بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری مورخ سوم آذرماه 99، افزود: به جهت کنترل بیماری کرونا طرح محله‌محور هر خانه یک پایگاه سلامت که با نام سردار شهید قاسم سلیمانی مزین است از ابتدای آذرماه در استان چهارمحال و بختیاری آغاز شده است و در این طرح سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع)، هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی و دیگر ارگان‌ها در قالب سه تیم عملیاتی مراقبت، حمایت و نظارت به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: افرادی که وضعیت جسمی بهتری دارند باید در نقاهتگاه‌ها نگه‌داری شوند، درواقع این اماکن کار پیش یا بعد بیمارستانی را انجام می‌دهند.
وی با اشاره به اینکه بر اساس طرح سردار شهید قاسم سلیمانی قرنطینه بیماران در خانه‌ها انجام می‌شود، اظهار داشت: براساس این طرح شهر شهرکرد به 10 محله و شهرستان شهرکرد نیز به 27 محله تقسیم بندی شده است.
جزایری با اشاره به تعداد مواردی که از تجمعات جلوگیری به عمل آمد، افزود: جهت جلوگیری از تجمعات اداری ( همایش، معارفه و...) در استان، 3 اخطار صادر شد و یک مکاتبه صورت گرفت، در تجمعات عزاداری نیز 43 اخطاریه صادر شد، 15 مکاتبه صورت گرفت و با 14 مورد متخلف برخورد قانونی صورت گرفت، برای جلوگیری از تجمعات عروسی 24 اخطاریه صادر شد، 8 مکاتبه صورت گرفت و با هفت مورد برخورد قانونی شد و در سایر تجمعات نیز 16 اخطاریه صادر، هفت مکاتبه صورت گرفت و با چهار تجمع برخورد قانونی شد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری به اقدامات به عمل آمده درخصوص اعمال محدودیت‌های گروه شغلی 3 و 4 از تاریخ یکم آذرماه 99، اشاره و ادامه داد: تعداد کل مشاغل در این گروه 763 هستند که طی دو روز گذشته 558 بازدید انفرادی از این مشاغل به عمل آمد، همچنین طی همین مدت 558 بازدید مشترک صورت گرفت و 102 تیم‌ نظارتی مشترک تشکیل شد، در بازدیدهای صورت گرفته توسط 12 تیم نظارتی تشکیل شده از گروه شغلی 3 و 4 در چهارمحال و بختیاری مشخص شد 4.2 درصد مشاغل این گروه تعطیل نبودند، 45 اخطاریه صادر شد، هفت پرونده قضایی به دادگاه و 10 پرونده قضایی به تعزیرات حکومتی ارجاع شد و 16 مورد نیز پلمپ شدند.
وی با اشاره به اقدامات به عمل آمده درخصوص اعمال محدودیت‌های گروه شغلی 2 خاطرنشان کرد: تعداد کل مشاغل این گروه، 8 هزار و 789 است که 4 هزار و 855 بازدید از آن‌ها به عمل آمد و تعداد بازدیدهای مشترک انجام گرفته در دو روز گذشته در این گروه شغلی 585 بود، در همین راستا 34 تیم‌ نظارتی مشترک تشکیل شد، 7.75 درصد مشاغل این گروه تعطیل نبودند، همچنین 109 مورد اخطاریه صادر، یک پرونده قضایی به دادگاه و سه پرونده قضایی به تعزیرات حکومتی ارجاع شدند، در نهایت نیز 18 واحد صنفی متخلف پلمپ شد.
جزایری یادآور شد: برآوردها نشان می‌دهد 91 تا 92 درصد گروه‌های شغلی 2 در شهرهای با وضعیت قرمز چهارمحال و بختیاری در بحث محدودیت‌های کرونایی اعمال شده همراهی و همکاری لازم را داشتند.
تعداد بازدید:
449
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal