مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۱۴
1399/09/20
مردم به احترام پرستاران، شب یلدای متفاوتی برگزار کنند
وبدا; رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: به احترام پرستارانی که 10 ماه است با صبوری و فداکاری در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی فعالیت می‌کنند از مردم انتظار می‌رود که شب یلدای متفاوت‌تری را برگزار کنند.
به گزارش وبدا; دکتر مجید شیرانی گفت: طی 24 ساعت گذشته 248 بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد 66 بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: طی 24 ساعت گذشته علاوه بر موارد سرپایی، تست 11 مراجعه کننده بیمارستانی با علایم بالینی مشکوک به بیماری کووید 19 که در مراکز درمانی بستری شده بودند مثبت قطعی اعلام شد.
وی ادامه داد: هم اکنون 211 بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد 164 نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
دکتر شیرانی خاطرنشان کرد: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته 3 مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید 19 در استان گزارش شده است و مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری 675 نفر می باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اضافه کرد: هم اکنون 44 بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.
وی با اشاره به اینکه آمار بیماری در استان چهارمحال و بختیاری سیر کاهنده‌ای پیدا کرده و ورودی‌ها به بیمارستان‌ها و افراد بستری در مراکز درمانی کاهش یافته است، یادآور شد: مهم‌ترین علت این کاهش در روند بیماری محدودیت‌های اعمال شده نیست، محدودیت‌ها تنها عامل کمک‌کننده هستند، اصلی‌ترین علت رعایت مردم و پرهیز آن‌ها از حضور در مهمانی‌ها و دورهمی‌ها بود.
دکتر شیرانی گفت: پیش از این چرخش ویروس در اجتماع‌های خانوادگی غوغا می‌کرد اما در چند هفته اخیر چرخش خانوادگی ویروس بشدت کم شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: مسئله بسیار مهمی که محل نگرانی است، سهل‌انگاری در اجرای محدودیت‌ها و بدتر از آن عادی‌انگاری از سوی مردم است.
وی با بیان اینکه بیماری کرونا بسیار آهسته و با صرف زمان زیادی کنترل می‌شود، از مردم چهارمحال و بختیاری تقاضا کرد: از دورهمی‌ها و مهمانی‌ها پرهیز کنند چراکه در غیر این صورت مجددا آمار بالا خواهد رفت.
دکتر شیرانی اضافه کرد: واقعه مهم پیش رو آیین سنتی شب یلدا است که مردم و خانواده‌ها گرد هم جمع می‌شوند و مراسمات سنتی این شب را انجام می‌دهند، امسال این شب مصادف با روز پرستار است، لذا از مردم تقاضا داریم به دلیل سلامت خود، خانواده و جامعه امسال شب یلدا را برگزار نکنند یا حتی‌الامکان به صورت مجازی برگزار کنند.
تعداد بازدید:
229
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:2
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal