مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۱۶
1399/10/01
انتشار ویروس کرونا وابسته به رفتار اجتماعی انسان‌ها است
وبدا; رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: انتشار ویروس کرونا وابسته به رفتار اجتماعی انسان‌ها است، بنابراین باید در مراودات خود با دیگران احتیاط و دقت لازم را انجام دهیم.
به گزارش وبدا; دکتر مجید شیرانی در برنامه زنده شب‌های بام ایران در صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری، افزود: امسال تبریک به قشر با لیاقت پرستار طعم و مزه دیگری دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه در یک قرن معاصر سخت‌ترین دوران برای پرستاران رقم خورد، ادامه داد: پرستاران گروه عمده‌ای هستند که در کنار کادر پزشکی جان‌های بسیاری را نجات دادند.
وی با تبریک میلاد حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار به همه پرستاران در سراسر کشور و به‌ویژه استان چهارمحال و بختیاری، خاطرنشان کرد: تبریک روز پرستار دو جنبه دارد، این تبریک از یک سو به مناسبت ایامی است که در آن قرار داریم و از سوی دیگر به دلیل روسفیدی در جنگ با ویروس منحوس کرونا است.
دکتر شیرانی اضافه کرد: آدم‌های بعد از کرونا انسان‌های دیگری هستند، کرونا همچون آتش بود و ققنوس‌هایی که از این آتش بیرون می‌آیند برای خود و خانواده انسان‌های مؤثر و بهتری خواهند بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد یادآور شد: در روزهای اخیر با ثبت مرگ و میرهای فراوان به دلیل بیماری کرونا که بعضا به 500 نفر هم رسید، مردم همت کردند و با توجهی که نسبت به رعایت موازین بهداشتی داشتند باعث کاهش شیوع و بروز بیماری شدند.
وی تصریح کرد: در یک ماه گذشته مهمانی‌ها بشدت کم شده و می‌توان مژده داد میزان ویروس نیز در چهارمحال و بختیاری کمتر شده است.
دکتر شیرانی با تاکید بر اینکه علی‌رغم آنکه عده‌ای به خوبی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند اما تعداد اندکی تدارک شب یلدا را می‌بینند که ناراحت‌کننده است، بیان کرد: تجمعات یک مهمانی بزرگ برای ویروس کرونا است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در بیماری کووید_19 دو مرحله وجود دارد ابتدا هفته اول بیماری است که ویروس وارد بدن می‌شود و دیگری هفته دوم که واکنش طبیعی بدن در مبارزه با ویروس کرونا است.
وی ادامه داد: در دورهمی‌ها کسانی حضور دارند که به ظاهر سالم هستند اما ممکن است بیمار باشند، همچنین اینگونه جمع‌ها در فضاهای بسته انجام می‌شود و البته مراودات زیادی نیز در آن‌ها انجام می‌شود.
دکتر شیرانی عنوان کرد: امسال باید احتیاط کنیم که دورهمی‌ها به یک اندوه طولانی تبدیل نشود، محور و ستون دورهمی‌ها بزرگ‌ترها و مسن‌ترهای هستند مبادا با سهل‌انگاری باعث از دست رفتن عزیزانمان شویم.
تعداد بازدید:
177
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal