مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۱۷
1399/10/01
مراکز نمونه‌گیری کرونا در چهارمحال و بختیاری با اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی به 77 مرکز رسید
وبدا؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: در ماه‌های ابتدایی شیوع ویروس کرونا، تعداد مرکز نمونه‌گیری ویروس کرونا در استان 17 مورد بود که این تعداد با اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی به 77 مورد افزایش یافته است.
به گزارش وبدا؛ سید راشد جزایری افزود: از این تعداد 17 مرکز در شهرکرد، 11 مرکز در لردگان، 10 مرکز در فارسان، 9 مرکز در کیار، هفت مرکز در بروجن، در هریک از شهرستان‌های سامان، بن و اردل 6 مرکز و در شهرستان کوهرنگ پنج مرکز فعال شده است.
وی ادامه داد: با توزیع کیت‌ها تست سریع تشخیص کرونا، روند نمونه‌گیری و بیماریابی در استان سرعت بهتری به خود گرفته است و مدت زمان جوابدهی تست‌ها از 6 ساعت به 20 دقیقه کاهش یافته است.
جزایری تصریح کرد: برای مقابله با هرگونه تست منفی کاذب، نیز چنانچه فردی که تست وی منفی اعلام شده است اما علائم ابتلا به ویروس کرونا را دارد، دوباره مورد تست قرار می‌گیرد تا از نتیجه آزمایش‌های تست سریع اطمینان حاصل شود.
رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: جواب تست‌های کرونا به صورت پیامک به افراد اطلاع‌رسانی می‌شود و نیازی به مراجعه حضوری نیست.
جزایری همچنین از فعالیت 22 مرکز بهداشتی منتخب ویژه بیماران سرپایی کرونا در استان خبر داد و گفت: چنانچه بیماران سرپایی به تشخیص پزشک نیاز به تست کرونا داشته باشند به مراکز نمونه‌گیری معرفی می‌شوند.
تعداد بازدید:
3625
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:15
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal