مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۱۵
1399/10/07
تحقق اهداف طرح حاج قاسم سلیمانی در چهارمحال و بختیاری بیش از میزان پیش بینی شده است
وبدا؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: میزان تحقق اهداف طرح حاج قاسم سلیمانی در این استان بر اساس بررسی های بعمل آمده بیش از میزان پیش بینی شده است.
به گزارش وبدا؛ سید راشد جزایری در سی و یکمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی از یکم آذرماه 99 همزمان با سراسر کشور در استان گفت: بعد از سازماندهی و ساماندهی تیم ها، هم اکنون سه هفته از آغاز رسمی این طرح در استان می گذرد.
وی با بیان اینکه در این طرح 7 راهبرد اساسی تبیین شد افزود: تعداد تیم های رهگیری موارد مثبت 446 تیم، تیم های مراقبت در منزل 129 تیم متشکل از پزشک، پرستار، ماما و مراقبین و سفیران سلامت هستند.
به گفته وی، 142 تیم نظارتی با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی، جمعیت هلال احمر و بسیج تشکیل و 479 تیم حمایتی با محوریت بسیج تشکیل شده اند که 10 درصد تیم های حمایتی را سفیران سلامت تشکیل می دهند.
جزایری، افراد مبتلا به کرونا، بیماران زمینه ای، بیماران دارای نقص سیستم ایمنی، سالمندان بالای 60 سال را از گروه های هدف تیم های فعال در طرح شهید حاج قاسم سایمانی برشمرد و افزود: بررسی ها نشان می دهد، تعداد موارد بستری از 155 مورد در تاریخ 13 آذرماه 99 به 42 مورد در 4 دیماه کاهش داشته است.
وی ادامه داد: به طور کلی تعداد موارد بستری در این بازه زمانی 73 درصد، موارد سرپایی 57 درصد و تعداد مرگ ناشی از کرونا 70 درصد کاهش داشته است.
وی افزایش تعداد محل های نمونه گیری از 17 مورد به 77 مورد را از دیگر دسناورد های اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی برشمرد.
به گفته وی، با افزایش محل های نمونه گیری و فراهم شدن انجام تست سریع در دور افتاده ترین نقاط نیز شرایط شناسایی به موقع بیماران کووید 19 و پیشگیری از گسترش بیماری فراهم شده است.
گفتنی است، همکاری ادارات برای دریافت آموزش و نصب اپلیکیشن ماسک بر گوشی نیروهای انتظامات برای ممانعت از ورود افراد مبتلا به کرونا که قرنطینگی را رعایت نکرده اند به ادارات پر تردد از مطالبات رئیس مرکز بهداشت استان از ستاد مقابله با کرونا بود.
جزایری در ادامه خواستار همکاری بخش خصوصی برای دادن مرخصی و پرداخت حقوق کارکنانی که به کرونا مبتلا شده اند برای کمک به قرنطینه بیماران کرونایی و جلوگیری از شیوع بیماری شد.
وی همچنین با اشاره به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا یادآور شد، آموزش در نقاط زرد قطعا غیر حضوری است.
به گفته وی، به منظور جلوگیری از تجمعات با توجه به مناسبت های پیش رو ، در ایام فاطمیه برگزاری مراسم در مناطق زرد در فضای باز، با رعایت فاصله اجتماعی ، به تعداد محدود و حداکثر دو ساعت و برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی نیز از طریق رسانه استانی و ملی و بدون هرگونه تجمع و بصورت مجازی خواهد بود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در ادامه از همکاری عموم مردم و بویژه بازاریان در رعایت دستورالعمل های پیشگیری از شیوع کرونا برای برگزاری آیین ملی و سنتی شب یلدا تقدیر نمود.
تعداد بازدید:
265
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal