مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۱۲
1399/10/14
توصیه حاج قاسم خطاب به سیاسیون
وبدا؛ مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در بخشی از وصیت‌نامه خود سیاسیون کشور را مورد خطاب قرار داده است، گفت: ایشان خطاب به سیاسیون می‌فرماید از جدل‌ها و دعواهای سیاسی دوری کنید، متاسفانه جامعه کنونی به این مسئله گرفتار است.
به گزارش وبدا به نقل از خبرگزاری ایسنا؛ حجت ‌الاسلام ‌و المسلمین دکتر محمد حسین صغیرا در خصوص نکات مطرح شده در وصیت‌نامه سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی خطاب به آحاد مختلف جامعه اعم از علما، سیاسیون، جوانان، خانواده شهدا، مراجع تقلید و ...، اظهار کرد: در وصیت‌نامه این شهید فارغ از تعلقات دنیایی از ابتدا تا انتها به مسئله ولایت‌مداری توجه ویژه صورت گرفته است، همچنین در این وصیت‌نامه سیره اهل‌بیت (ع) و زندگی حضرت‌زهرا (س) اشاره شده است و ایشان می‌فرماید خداوند را شاکرم که توفیق گریه در مصیبت‌های این بانو و اهل‌بیت را بر من ارزانی داشته است.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: در وصیت‌نامه حاج قاسم ایشان خداوند را برای وجود امام خمینی (ع) و مقام معظم رهبری که از بندگان صالح پرودگار هستند شکر می‌کند، همچنین مظلومیت مقام معظم رهبری را در این وصیت‌نامه متذکر می‌شوند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در بخشی از وصیت‌نامه خود خطاب به مراجع تقلید نکاتی را عنوان کرده‌اند، گفت: در این وصیت‌نامه صریح و شفاف بحث ولایت‌مداری، تبعیت از مقام معظم رهبری و حفظ شان و منزلت ایشان را مورد تاکید قرار داده و خودشان نیز در همین راه به شهادت رسیدند.
دکتر صغیرا ادامه داد: ایشان می‌فرماید من چهل سال همانند دیده‌بانی در عرصه حمایت از ولایت‌فقیه که یکی از نعمات خداوند است، زحمت کشیده‌ام، ایشان خطاب به مراجع تقلید عنوان می‌کند اگر از مقام معظم رهبری حمایت نکنید قطعا ظلم بزرگی به مردم و جهان اسلام می‌کنید و چیزی از اسلام باقی نمی‌ماند.
مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بیان کرد: سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در این وصیت‌نامه می‌فرماید اسلام منهای سیاست معنا ندارد، وقتی ایشان افرادی را که در راس امور قرار دارند این‌گونه مورد خطاب می‌دهد همه باید تکلیف خود را عرصه حمایت از ولایت بدانیم و این یک مسئله بسیار جدی است، همچنین در بحث مبارزه با استکبار و صهیونیست از مراجع تقلید خواسته شده در این مسیر گام بردارند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در بخش دیگری از وصیت‌نامه خود سیاسیون کشور را مورد خطاب قرار داده است، خاطرنشان کرد: نکات قابل توجهی خطاب به مسئولان و سیاسیون بیان شده است، ایشان فرموده افرادی که به‌عنوان صاحب پست و منصب در کشور فعالیت می‌کنند نباید غافل شوند که تمامی مردم نیازمند خدمات هستند و نباید به‌گونه‌ای در جایگاه خود رفتار کنند که این خدمات فقط مختص خودشان است.
دکتر صغیرا اضافه کرد: در آیات و روایات متعدد از اهل‌بیت مطرح شده است، مردم جامعه، احزاب و گروه‌ها دنباله‌رو بزرگان هستند، بنابراین طبق وصیت‌نامه حاج قاسم عملکرد مسئولان و سیاسیون نباید به‌گونه‌ای باشد که تنها اسم دین را یدک بکشند و زبان و ظاهر آن‌ها با عملشان متفاوت و جلوه نامناسبی داشته باشد.
مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه طبق وصیت‌نامه حاج قاسم هر کسی دنباله‌رو ولایت‌فقیه باشد موفق خواهد شد، تصریح کرد: مسئولان باید از فساد و تجملات دوری کنند، این مسائل در سیره اخلاقی اهل‌بیت(ع) و آیات قرآن کریم نیز مورد تاکید واقع شده است، اسراف و تجمل‌گرایی در اسلام ناپسند است و باعث تضعیف دین می‌شود.
وی تاکید کرد: در وصیت‌نامه سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به سیره اهل بیت‌(ع) اشاره شده است، نکاتی که بسیاری از افراد جامعه در خصوص آن مطالبی را خوانده و یا شنیده‌اند، اما به آن‌ها توجه جدی نداشته‌اند، این مسائل احکامی است که مومنان باید در وصیت‌نامه خود باید به آن توجه کنند.
دکتر صغیرا در ادامه با اشاره به بخش دیگری از وصیت‌نامه سردار سلیمانی خطاب به مسئولان و سیاسیون، بیان کرد: ایشان خطاب به سیاسیون می‌فرماید از جدل‌ها و دعواهای سیاسی دوری کنند، متاسفانه جامعه کنونی به این مسئله گرفتار است و در ایام انتخابات این مسئله تشدید می‌شود، نباید اجازه دهیم وحدت دچار خدشه شود، تمامی جناح‌های سیاسی باید به حفظ وحدت در کشور توجه جدی داشته باشند. مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بیان کرد: حاج قاسم همچنین در انتهای وصیت‌نامه خطاب به خانواده و فرزندان خود نیز نکاتی را عنوان کرده‌اند و از آن‌ها طلب عفو و بخشش نیز کرده‌اند، این مسئله نشان می‌دهند که ایشان تمام گروه‌ها را در ابتدا مورد توجه قرار داده و سپس به خانواده خود پرداخته‌اند، این مسئله از سیره اهل‌بیت(ع) است، حضرت زهرا(س) نیز قبل از شهادت ابتدا برای جامعه و همایسگان دعا کردند و سپس اعضای خانواده، یعنی دغدغه جامعه اسلامی برای ایشان اولویت بوده است.
وی تاکید کرد: تمام وصیت‌نامه سردار سلیمانی مطابق با آیات و روایات قرآن‌کریم است و تمام اقشار مختلف جامعه در این وصیت‌نامه مورد خطاب قرار گرفته است، جوانان یکی از گروه‌هایی هستند که در این وصیت‌نامه مورد خطاب فرمانده قرار گرفته‌اند.
دکتر صغیرا عنوان کرد: هم‌اکنون بحران‌های مختلفی در کشور وجور دارد بنابراین نیازمند همکاری علمی، پژوهشی، دینی و اخلاقی جوانان هستیم، این نکات در بیانه گام دوم مقام معظم رهبری نیز مورد تاکید قرار گرفته است، جوانان و نخبگان کشور ایران باید در این مسیر گام بردارند، زیرا این مسیر راه آینده است، حاج قاسم فرمودند "ما ملت شهادتیم، ما ملت امام حسینیم"، یعنی برای به مقصد رسیدن باید ادامه‌دهنده راه این شهید باشیم.
تعداد بازدید:
264
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal