مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۱۷
1399/10/18
مهار ویروس HIV از راه جفت امکانپذیر است
جفت کاهش می یابد گفت: زمانی که مادر باردار دارو مصرف کند، بار ویروسی در بدن بیمار روند نزولی پیدا می کند.
به گزارش وبدا؛ سید راشد جزایری افزود: همچنین زایمان با روش خاصی صورت می گیرد تا حین زایمان ویروس وارد بدن جنین نشود.
وی در خصوص مادران مبتلا به HIV که قصد باردار شدن دارند اظهار داشت: این اشخاص مشکلی برای باردار شدن ندارند اما باید با نظر و هماهنگی مراکز بهداشتی داروهای ضد ویروس و مراقبت های لازم را دریافت نمایند.
جزایری با بیان اینکه مشکل عمده مربوط به مادرانی است که از بیماری خود اطلاع ندارند افزود: تشخیص این بیماری در مادر در سه ماهه اول و سه ماهه آخر بارداری انجام می شود.
وی ادامه داد: اگر کادر درمان در سه ماهه انتهایی بارداری نیز متوجه بیماری مادر باردار شوند و به موقع دارو برای فرد تجویز شود مشکل خاصی جنین را تهدید نخواهد کرد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در صورت صلاحدید پزشک درمانگر و ارزیابی وضعیت مادر می تواند تغذیه با شیر مادر را در شرایطی توصیه نمود و منعی برای تعذیه وجود ندارد.
وی، با تاکید بر اینکه انجام آزمایش HIV از سال 93 انجام می شود اظهار داشت: از این طریق از انتقال ویروس به جنین جلوگیری بعمل می آید.
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در خصوص زوجینی که مبتلا به HIV هستند افزود: بستگی دارد که این فرد مرد یا زن باشد، برای هر کدام روش پیشگیری متفاوت است.
جزایری خاطر نشان کرد: بار ویروس در زمان درمان به پایین ترین حد می رسد که تقریباً نزدیک به صفر است اما باید از محافظت های جنسی و پیشگیری استفاده شود.
وی با بیان اینکه داروهای مبتلایان به HIV کاملاً رایگان است. یادآور شد، به ازای یک میلیون یک میلیون نفر جمعیت، یک مرکز مشاوره وجود دارد اما در چهارمحال و بختیاری خوشبختانه دو مرکز موجود است که به افراد داوطلب و بیماران ارائه خدمت می نمایند.
تعداد بازدید:
390
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal