مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۱۴
1399/11/14
تراکم های جمعیتی در محیط های بسته، افزایش شیوع بیماری کرونا به صورت خوشه ای را در پی خواهد داشت
وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر لزوم رعایت بهداشت فردی و پروتکل های بهداشتی در تمامی محیط ها افزود: اگر چه نگرانی ها از فضاهای باز و تردد های بین شهری و درون شهری کمتر از نگرانی ها از مراسم ها و دورهمی ها با جمعیت زیاد در محیط های سربسته و طولانی مدت است اما هرگونه سهل انگاری و غفلت در رعایت پروتکل های بهداشتی، افزایش بار بیماری کرونا را در پی خواهد داشت.
به گزارش وبدا ؛ دکتر مجید شیرانی افزود: برگزاری مراسم های تجمعی در محیط های سربسته و طولانی مدت احتمال افزایش شیوع بیماری کرونا بشکل شعله ای و خوشه ای را بدنبال دارد.
وی با بیان اینکه به یاری خداوند میزان شیوع بیماری کرونا در استان به ثبات نسبی رسیده است افزود: توقف روند کاهشی شیوع بیماری زنگ خطر برای احتمال افزایش مجدد شیوع این بیماری است، چرا که بیماری کرونا همچنان وجود دارد و ریشه کن نشده است.
وی افزود: اگر چه میزان رعایت بهداشت فردی و پروتکل ها در چهارمحال و بختیاری نسبت به سایر نقاط کشور بیشتر است اما کاهش میزان رعایت پروتکل ها موجب افزایش نگرانی ها شیوع مجدد بیماری کرونا است .
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در ادامه نسبت به عدم توجه برخی از سازمان ها و ادارات استان به رعایت پروتکل های بهداشتی هشدارداد و افزود: تذکرات لازم به این ادارات داده شده و در صورت تداوم این روند با آنها برخورد جدی صورت خواهد گرفت.
دکتر شیرانی در تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کووید 19 در سیزدهمین روز از بهمن ماه 99 در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: طی 24 ساعت گذشته 148 بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشته‌اند که از این تعداد 29 بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده‌اند.
به گفته وی، طی 24 ساعت گذشته علاوه بر موارد سرپایی، تست 5 مراجعه کننده بیمارستانی با علایم بالینی مشکوک به بیماری کووید_19 که در مراکز درمانی بستری شده بودند مثبت قطعی اعلام شد.
دکتر شیرانی افزود: هم اکنون 91 بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد 51 نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
وی با ابراز تاسف از اینکه در شبانه روز گذشته یک مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید_19 در استان گزارش شد، مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری را 753 نفر اعلام کرد.
وی همچنین تعداد بیماران با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد که در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند را در حال حاضر 10 نفر اعلام کرد.
تعداد بازدید:
226
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal