مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۱۳
1399/11/21
شروع واکسیناسیون نقطه عطفی برای غلبه بر بیماری کرونا است، اما تا پایان کار زمان زیادی باقی مانده است
وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز واکسیناسیون کرونا از بیست و یکمن بهمن ماه 99 همزمان با سراسر کشور در استان گفت: شروع واکسیناسیون نقطه عطفی برای غلبه بر بیماری کرونا است، اما تا پایان کار زمان زیادی باقی مانده است
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی در گفت و گوی بخش خبری 20 صدا و سیمای استان به تشریح روند توزیع واکسن بین گروه هدف با اولویت کادر درمان شاغل در بخش های ای سی یو پرداخت.
وی تصریح کرد: از زمان شیوع بیماری کرونا تا کنون که قریب به یکسال از آن می گذرد برای مقابله با این بیماری روش های مختلف بکار گرفته شده است که مهمترین و موثرترین شیوه رعایت پروتکل های بهداشتی بوده است که بیشتر جنبه پیشگیری از ابتلا به بیماری را داشته است.
وی در ادامه یادآور شد، روش های پیشگیرانه مادامی که رعایت شوند موثر و به محض کنار گذاشته شدن اثر بخشی خود را از دست می دهند لذا تنها راه موثر، رسیدن بشر و مردم دنیا به دارو یا واکسن موثر برای درمان و یا جلوگیری از ابتلا به این بیماری است.
به گفته وی، در این راستا دانشمندان پس از فعالیت زیاد موفق به ساخت واکسنی شده اند که سلامت و تاثیر آن به اثبات رسیده است.
دکتر شیرانی افزود: کار تزریق واکسن در دنیا، کشور و همزمان با سایر نقاط کشور در چهارمحال و بختیاری از امروز آغاز شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در خصوص تاثیر واکسن کرونا و مدت اثر بخشی آن گفت: در فاز سوم و تست انسانی میزان تاثیر آن 91 تا 93 درصد بوده و ضمن سلامت واکسن میزان عوارض جانبی اندکی داشته است.
دکتر شیرانی افزود: نقطه ابهام تزریق واکسن تاثیر آن بر پیشگیری از انتقال ویروس از طریق دریافت کنندگان واکسن می باشد که نیازمند گذر زمان است.
وی با بیان اینکه، روند توزیع واکسن بر اساس تقسیم بندی های انجام شده و با اولویت کادر درمانی شاغل در ای سی یو ها و بخش های ویژه مراقبت از بیماران مبتلا به کرونا می باشد گفت: اولویت های بعدی به سالمندان بویژه سالمندانی که در مراکز نگهداری معلولین و آسایشگاه ها مستقر هستند اختصاص یافته است.
به گفته وی، پس از آن بیماران زمینه ای و برخی گروه ها و مشاغل در معرض خطر در اولویت دریافت واکسن هستند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 260 نفر از کادر درمانی واجد شرایط دریافت واکسن کرونا هستند افزود: در مرحله اول 150 نفر از این عزیزان واکسن را دریافت خواهند کرد.
دکتر شیرانی ادامه داد: به تدریج واکسیناسیون گسترده تر شده و سایر گروه ها و عموم مردم واکسن را دریافت خواهند کرد.
تعداد بازدید:
410
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal