مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۷
1399/12/01
مشاهده ویروس جهش یافته انگلیسی در استان‌های همجوار زنگ خطر جدی برای چهارمحال و بختیاری
وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در بسیاری از نقاط کشور به ویژه استان های همجوار تعدادی بیمار مبتلا به ویروس جهش یافته انگلیسی گزارش شده است که زنگ خطر جدی برای چهارمحال و بختیاری است.

به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی در مصاحبه با رسانه ملی گفت: طی یک هفته اخیر شیب افزایشی ملایم بیماری کرونا در موارد بستری و سرپایی در مراکز درمانی چهارمحال و بختیاری وجود داشته است، به طوری که طی این هفته تعداد موارد بستری در بخش های کرونایی استان سه رقمی شد.
وی با بیان اینکه این افزایش شیوع بیماری کرونا در کشور وجود دارد افزود: در استان های همجوار، بسیاری از شهرستان‌ها در وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی قرار گرفته اند که زنگی خطر بزرگی برای استان چهارمحال و بختیاری است.
دکتر شیرانی خاطرنشان کرد: باید رعایت پروتکل های بهداشتی با دقت و وسواس رعایت شود تا از تغییر رنگ شهرستان‌ها به قرمز و نارنجی جلوگیری گردد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به افزایش شیوع و گردش داخلی ویروس جهش یافته انگلیسی گفت: در بسیاری از نقاط کشور به ویژه استان های همجوار چهارمحال و بختیاری تعدادی بیمار مبتلا به ویروس جهش یافته انگلیسی گزارش شده است.
دکتر شیرانی ادامه داد: این ویروس قدرت سرایت و بیماری زایی بسیار بالایی دارد و افراد جوان‌تر را مبتلا می کند، همچنین خیلی سریع علایم در انسان مستقر می‌شود که باعث افزایش نگرانی برای روبرو شدن با موج سنگین بیماری ست.
وی ادامه داد: در حال حاضر سه شهرستان چهارمحال و بختیاری در وضعیت آبی کرونایی و هفت شهرستان به رنگ زرد هستند.
دکتر شیرانی یادآور شد: در شهرستان‌های کم جمعیت مثل کیار، به علت برگزاری دورهمی ها و مهمانی ها تعداد بیماران مبتلا به کرونا افزایش یافته است که اگر این روال ادامه یابد ممکن است در برخی شهرستانها شاخص رنگی کرونا تغییر کند.
وی تأکید کرد: طبق مقررات ستاد ملی کرونا، تردد و حمل و نقل بار و وسیله نقلیه جمعی بین استان ها آزاد، و تردد برای وسایل نقلیه شخصی و خانوادگی ممنوع است.
تعداد بازدید:
356
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:2 تعداد کل امتیازها:2
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal