مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۱۵
1399/12/03
مقابله با ویروس جهش یافته کرونا نیازمند برنامه ریزی جامع تر و همتی مضاعف است
وبدا؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به ویژگی های ویروس جهش یافته کرونا، مقابله با ویروس جهش یافته کرونا نیازمند برنامه ریزی جامع تر و همتی مضاعف است.
به گزارش وبدا؛ سید راشد جزایری در گفت و گوی برنامه زنده "مردم و مسئولان" در بیست و هشتمین روز از بهمن ماه 99 اظهار داشت: مواجهه با ویروس جهش یافته کرونا کار کادر بهداشت و درمان را سخت تر و شدت نگرانی ها را افزایش داده است.
وی تصریح کرد: در چنین شرایطی باید ضمن بیمار یابی فعال تر، افزایش تست ها، تسریع شناسایی بیماران، رعایت اصول قرنطینگی خانگی و رصد و رهگیری قرنطینگی و تشدید کنترل ها، رعایت پروتکل های بهداشتی با حساسیت و دقت بیشتر انجام شود.
وی با بیان اینکه، تنها راه کنترل شیوع بیماری کرونا رعایت پروتکل های بهداشتی است افزود: با توجه به شدت گرفتن بیماری در استان های همجوار باید ورود و خروج ها از مناطق با وضعیت قرمز و نارنجی بشدت محدود و مبادی ورودی استان کنترل شود.
جزایری، با اشاره به تشدید نظارت های کارشناسان و ناظران بهداشت محیط اظهار داشت: نظارت اولیه به عهده خود مردم است و مردم بعنوان بهترین ناظران می توانند از طریق سامانه سلامت بازرسین بهداشت محیط را یاری کنند.
وی، در خصوص روند واکسیناسیون کرونا نیز اظهار داشت: از 21 بهمن ماه همزمان با سراسر کشور، تزریق واکسن در استان برای کادر درمان شاغل در ای سی یو ها آغاز شد.
جزایری گفت: واکسن در روزهای بیست و یکم، بیست و سوم و بیست و ششم در بین 6 بیمارستان استان توزیع و به 103 نفر از کادر درمان این مراکز تزریق شد که خوشبختانه با استقبال خوب کادر درمانی رو به رو شد و تاکنون هیچ عارضه خاص و غیر معمولی گزارش نشده است.
وی با بیان اینکه واکسیناسیون طی 4 فاز انجام می شود افزود: در فاز اول کادر درمانی واکسن را دریافت می کنند و سایر گروه ها به تدریج و بر اساس برنامه زمانی تحت پوشش قرار خواهند گرفت.
به گفته وی، واکسیناسیون عمومی با تولید واکسن داخلی بصورت گسترده انجام و پیش بینی می شود روزانه واکسن برای 2500 نفر تزریق شود.
جزایری در پایان متذکر شد، علی رغم ایمنی 91.6 درصدی واکسن، دریافت کنندگان باید تمامی پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و رعایت بهداشت تنفسی و دست ها را رعایت نمایند .
تعداد بازدید:
270
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal