مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۱۵
1399/12/27
جذب 24 هزار پرستار در کشور
وبدا؛ معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر به چهارمحال و بختیاری از جذب و استخدام 24 هزار نیروی پرستاری در سطح کشور خبر داد.
به گزارش وبدا؛ دکتر مریم حضرتی در سی و پنجمین نشست ستاد مبارزه با کرونا چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: هم اکنون 200 هزار پرستار در مراکز بهداشتی و درمانی دولتی و خصوصی کشور در حال فعالیت هستند.
وی افزود: در جریان مبارزه با کووید_19 طی یک سال اخیر، حدود 60 درصد از پرستاران درگیر مستقیم با بیماران کرونایی بودند.
معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: در این مدت 60 هزار پرستار بر اثر ابتلا به بیماری کرونا با این ویروس منحوس دست و پنجه نرم کردند.
وی با اشاره به اقدامات موثر پرستاران و تیم بهداشت و درمان برای کنترل بیماری کووید 19 ادامه داد: با جذب و استخدام 24 هزار نیروی پرستاری در سطح کشور بخشی از کمبود نیرو در این زمینه برطرف می‌شود.
دکتر حضرتی یادآور شد: در مدت مقابله با بیماری کووید_19، حداقل 2 هزار تخت آی سی یو در بخشهای بیمارستان ها اضافه گردید که به ازای این تعداد تخت، حداقل 6 هزار نیروی تربیت شده نیاز است.
وی در ادامه با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری در جمع سه استان برتر در رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور قرار گرفته است گفت: چهارمحال و بختیاری جزو 14 استان پرمخاطره در شیوع بیماری کرونا می باشد، بر همین اساس ضروری است در ایام عید نوروز از مراودات، مسافرت، برگزاری مراسمات عروسی و ترحیم به صورت جدی خودداری گردد.
وی خاطر نشان کرد: رعایت نکات بهداشتی از سوی افراد به عنوان سفیران سلامت، نشان از تمدن و فرهنگ هر خانواده در اعتلای معنای سلامت است.
تعداد بازدید:
359
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:4 تعداد کل امتیازها:2
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal