مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۱۵
1399/12/29
فعالیت 180 بازرس در قالب طرح بسیج سلامت نوروزی
وبدا؛ مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از فعالیت 180 بازرس در قالب تیم‌های دو نفره در اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی در سطح استان چهارمحال و بختیاری خبر داد.
به گزارش وبدا؛ بهمن بنایی با اعلام این خبر افزود: در مدت اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی از 25 اسفندماه 99 تا 15 فروردین ماه 1400، تعداد 17 اکیپ ثابت و سیار بر روند اجرای این طرح نظارت می کنند.
وی افزود: این برنامه با اولویت نظارت بر مراکز و اماکن حساس و واحدهای کارگاهی با حضور فعال بازرسین بهداشت محیط و حرفه ای، ممیزان دفاتر خدمات سلامت، سازمان بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سایر ادارات ذیربط از ساعت 8 تا 20 همراه با آنکال 24 ساعته همزمان با سراسر کشور در استان در حال اجراست.
وی با بیان اینکه بازدید های مشترک با دستگاه های قضایی و حاکمیتی نیز انجام می شود اظهار داشت: پیش بینی شده در این مدت از بیش از 40 هزار واحد صنفی استان بر اساس دستورالعمل های ابلاغی بازرسی به عمل آید.
بنایی ادامه داد: در این طرح نظارت و بازرسی، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، آموزش و اطلاع‌رسانی از جمله وظایف دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد است.
وی یادآور شد: تعداد کل مشاغل استان 39 هزار و 20 واحد است که نظارت بر صنوف تا 25 درصد در پیشگیری از کرونا نقش آفرینی می کند.

وی ادامه داد: در این طرح نظارت و بازرسی بهداشتی از مراکز حساس از جمله مراکز بین راهی، سرویس رستوران، رستوران های سنتی، چلوکبابی، سفره خانه، آشپزخانه مرکزی، اغذیه فروشی، عمده فروشی‌ها، میادین میوه و تره بار، فروشگاه های مواد غذایی، قنادی و کارگاه‌های تولید شیرینی، فروشگاه آجیل و خشکبار ، نانوایی ها، مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی و ... با تاکید بر رعایت بهداشت فردی، ابزار کار و سلامت مواد غذایی، بهداشت ساختمان، آب مصرفی، دفع پسماند و فاضلاب، کنترل دخانیات و نظافت عمومی محل انجام می شود.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت اماکن حساس از قبیل اماکن بین راهی،مهمانسراها، هتل، مسافرخانه، زائر سرا و اقامتگاه‌ها، پارک ها، تفرجگاه‌ها و آرایشگاه‌های زنانه، سرویس های بهداشتی عمومی داخل شهری و بین راهی با تاکید بر رعایت بهداشت فردی، ابزار و تجهیزات، بهداشت ساختمان، آب مصرفی و دفع صحیح پسماند و فاضلاب، نظافت عمومی و عدم استعمال دخانیات نظارت خواهد شد.

بنایی اضافه کرد: این طرح با هدف حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه، کاهش و کنترل بیماریهای واگیر و غیر واگیر در استان صورت می پذیرد.
وی همچنین در پایان از فعالیت 23 مرکز خدمات جامع سلامت به صورت شبانه روزی در ایام تعطیلات عید نوروز در سطح استان خبر داد.
تعداد بازدید:
365
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal