مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۱۴
1400/01/08
خیز بلند افزایش موارد ابتلا به کرونا و چرخش خانوادگی بیماری در چهارمحال و بختیاری نگران کننده است

وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری از افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا در این استان خبرداد
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی با ابزار نگرانی از افزایش موارد ابتلا به کرونا در استان افزود: این افزایش به حدی بوده است که در شبانه روز گذشته 299 نفر با علایم بالینی مشکوک به کرونا به مراکز درمانی سرپایی مراجعه و در بررسی های انجام شده نتایج آزمایش 140 نفر از آنها به کرونا محرز شد.
وی تصریح کرد: این در حالی است که شاهد افزایش چشمگیر تعداد کل بیماران بستری با علایم مشکوک به کرونا و موارد مثبت قطعی بستری هستیم.
دکتر شیرانی تصریح کرد: آمار و مستندات نشان می دهد با خیز بلند افزایشی بیماری کرونا در استان مواجه هستیم.
وی، در صورت تداوم چنین روندی با توجه به اینکه بیشتر گرفتاری ها خانوادگی و فامیلی بوده است نسبت به بروز عواقب ناگوار در استان هشدار داد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، در تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در هشتمین روز از فروردین ماه سال 1400 در چهارمحال وبختیاری اظهار داشت: طی 24 ساعت گذشته 351 بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد 52 بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده‌اند.
به گفته وی، در شبانه روز گذشته علاوه بر موارد سرپایی، تست 16 مراجعه کننده بیمارستانی با علایم بالینی مشکوک به بیماری کووید_19 که در مراکز درمانی بستری شده بودند مثبت قطعی اعلام شد.
دکتر شیرانی افزود: هم اکنون 151 بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد 108 نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
وی با ابراز تاسف از اینکه، طی 24 ساعت گذشته یک مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید_19 در استان گزارش شده است، مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری را 805 نفر اعلام کرد.
دکتر شیرانی تعداد بیمارانی که هم اکنون با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند را 14 نفر اعلام کرد.
تعداد بازدید:
297
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:2 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal