مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۳۰
1400/01/09
هم استانیان به فرزندان خود در دانشگاه علوم پزشکی اعتماد کنند و هشدارها را جدی بگیرند
وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: از هم استانیان تقاضا می شود به فرزندان خود در دانشگاه علوم پزشکی اعتماد کنند و هشدارها را جدی بگیرند.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی افزود: روند افزایشی شیوع بیماری و ابتلا به کرونا در استان کاملا مشهود و چشمگیر است.
وی تصریح کرد: با افزایش چند برابری بیماران سرپایی طی دو سه روز گذشته و به دنبال آن بیماران بستری در بخش های ویژه کرونای مراکز درمانی استان مواجه هستیم.
به گفته وی، طی چند روز آینده با اوج شیوع بیماری کرونا و طی یکی دو هفته آینده روزهای سختی در پیش رو خواهیم داشت و قطعا با افزایش بیماران بستری، بدحال و متاسفانه فوتی های ناشی از کرونا مواجه خواهیم بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: بدون هیچ اغراقی استان وارد فازی شده است که اگر همین الان هم رعایت 100درصدی شیوه نامه های بهداشتی شود همچنان با افزایش موارد بستری و مرگ و میر مواجه خواهیم شد و در صورت عدم رعایت ممکن است موجی بدتر از آبان ماه 99 را تجربه نمائیم.
وی اظهار داشت: با توجه به افزایش موارد بستری احتمال اینکه برخی شهرستان ها مثل شهرستان بروجن تغییر رنگ و نارنجی شود، وجود دارد و ممکن است به طور کلی در هفته آینده استان نارنجی یا قرمز بشود.
دکتر شیرانی با بیان اینکه، بروز همه این علایم خطر، نتیجه عادی انگاری و ساده انگاری است و برخی از مردم طوری رفتار می کنند که انگار بیماری وجود ندارد که همه این رفتارها می تواند عواقب وحشتناکی در پی داشته باشد افزود: علی رغم توصیه و پیش بینی ها، از جانب برخی مردم پروتکل ها رعایت نمی شود و برخی منتظر هستند خود و اطرافیانشان گرفتار شوند و بعد متوجه وخامت اوضاع شوند.
وی ادامه داد: اگر همین الان هم شیوه نامه های بهداشتی رعایت 100 درصدی بشود همچنان با موج بیماری در روزهای آینده مواجه خواهیم بود و اگر رعایت نشود با موج بسیار بلند تر مواجه خواهیم شد.
دکتر شیرانی گفت: با توجه به سرعت گسترش بیماری و شیوع خوشه ای خانوادگی و غالب شدن سوش انگلیسی بیماری کرونا و گرفتاری همزمان تعداد قابل توجهی از اعضای خانواده و فامیل رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم ضروری است.
وی در ادامه اظهار داشت: مواردی از شیوع بیماری در برخی روستاها و یکی از روستاهای شهرستان لردگان به واسطه برگزاری چندین مراسم مواجه هستیم که اکیپ های بهداشتی کاملا در روستا مستقر و نتایج آزمایشات انجام شده ابتلای بیش از 50 درصد از موارد به بیماری کرونا را به اثبات می رساند.
تعداد بازدید:
266
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:2 تعداد کل امتیازها:5
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal