مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۸
1400/01/11
اطلاعیه کارگروه اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

وبدا؛ مدیر روابط عمومی و رئیس کارگروه اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از انتشار اطلاعیه ای این کارگروه در دهمین روز از فروردین ماه سال 1400 و اعلام آخرین آمار مربوط به مبتلایان به کرونا و تشریح وضعیت شیوع این بیماری در استان خبر داد.
به گزارش وبدا؛ سید علی درخشان افزود: در متن این اطلاعیه آمده است، طی 24 ساعت گذشته 559 بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد 67 بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده اند.
به گفته وی، در این اطلاعیه با بیان اینکه طی 24 ساعت گذشته علاوه بر موارد سرپایی، تست 16 مراجعه کننده بیمارستانی با علایم بالینی مشکوک به بیماری کووید 19 که در مراکز درمانی بستری شده بودند مثبت قطعی اعلام شد آمده است، هم اکنون 170 بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد 126 نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
درخشان افزود: همچنین با ابراز خرسندی از اینکه، طی شبانه روز گذشته هیچ مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید 19 در استان گزارش نشده است، مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری 805 نفر اعلام شده است.
وی گفت: هم اکنون تعداد بیماران با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد و تحت مراقبت در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان 14 نفر اعلام شده است.
مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: همچنین در اطلاعیه دهمین روز از فروردین ماه 1400 کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا آمده است، از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون تعداد نمونه گیری های انجام شده 80 هزار و 499 مورد و تعداد ابتلایان قطعی به کرونا 27 هزار و 22 نفر اعلام شده است.
مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در ادامه این اطلاعیه وضعیت شهرستان سامان و بروجن نارنجی و وضعیت سایر شهرستان های استان زرد اعلام شده است.
مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در ادامه این اطلاعیه آمده است، ابتلای تقریبا نیمی از بیماران مشکوک به کرونا به این بیماری در شبانه روز گذشته محرز شد. همان طور که در چند روز گذشته مکرر از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان هشدار داده شد، روند افزایش بیماران بر خلاف دو هفته آخر اسفندماه 99 که باشیب ملایم در حال افزایش بود این روزها، کاملاً جهش یافته بوده و موارد ابتلا در بین بیماران سرپایی با علایم بالینی مشکوک به کرونا و بستریان مراکز درمانی استان زیاد شده است. موارد مثبت از بین بیماران سرپایی دو تا سه برابر شده است و تعداد بستری های ناشی از کرونا نیز روزانه 10 تا 20 درصد افزایش یافته است. با توجه به غالب شدن نوع انگلیسی و چرخش خانوادگی ویروس پیش بینی می شود موجی مشابه آبان ماه و حتی خیلی بدتر از آن را تجربه نمائیم.
درخشان افزود: همچنین عادی انگاری و سهل انگاری بعنوان آفتی که امروز گریبان گیر جامعه شده است مطرح و آمده است، مردم رفتاری کاملا عادی دارند و رعایت پروتکل ها بهداشتی کاهش یافته و نگرانی ها از موج سهمگین شیوع بیماری رو به افزایش است.
وی ادامه داد: در این اطلاعیه نیز آمده است، به دنبال افزایش موارد سرپایی، طی چند روز آینده با افزایش موارد بستری و پس از آن سیر فزاینده بیماران بدحال و دو تا سه هفته آینده مرگ ومیر ناشی از کرونا مواجه خواهیم بود. در چنین شرایطی رعایت پروتکل های بهداشتی با وسواس و دقت بیشتر ضروری است و باید رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک، پرهیز از مسافرت و گردهمایی بعنوان مهمترین عوامل موثر در کاهش شیوع بیماری کرونا همچنان رعایت شود. گسترش بیماری کرونا و عادی انگاری آن، مسن سالان و بیماران زمینه ای را در معرض خطر جدی قرار داده و حتی می تواند موجب فقدان این عزیزان شود.
به گفته وی، در ادامه این اطلاعیه به سفر کاری دکتر شیرانی ریاست و دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد به همراه معاونین توسعه، بهداشتی و جمعی از مدیران دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد به شهرستان لردگان اشاره و آمده است، ضمن بازدید سرزده از مرکز خدمات جامع سلامت شبانه روزی آلونی، از ساختمان پایگاه سلامت شادروان محمدرضا عکاشه و بخش‌های اورژانس، جراحی، اتاق عمل و دیالیز بیمارستان سردار شهید ارجمند مالخلیفه از مرکز خدمات جامع سلامت شهر سردشت و بخش های مختلف بیمارستان شهدای لردگان و روند ارائه خدمات به بیماران مبتلا به کرونا و شیوه اجرای پروتکل‌ها بازدید بعمل آمد.
تعداد بازدید:
361
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal