مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۹
1400/01/11
حوادث ترافیکی در چهارمحال و بختیاری 40 درصد افزایش یافت

وبدا؛ رئیس اورژانس 115 چهارمحال و بختیاری گفت: امسال حوادث ترافیکی و تصادفات رانندگی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در استان 40 درصد افزایش یافته است.
به گزارش وبدا؛ دکتر محمد حیدری در ویژه برنامه زنده تلویزیونی آرنگ بهار از شبکه استانی سیمای جهانبین ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و آغاز بهار طبیعت اظهار داشت: طرح امداد نوروزی از 25 اسفندماه 1399 تا 14 فروردین ماه 1400 در استان چهارمحال و بختیاری در حال اجراست.
مدیر مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: در این مدت حوادث ترافیکی و همچنین میزان مصدومین ناشی از سوانح رانندگی در مقایسه با سال گذشته در چهارمحال و بختیاری به ترتیب 40 و 50 درصد افزایش یافته است.
دکتر حیدری از مردم خواست: با توجه به شرایط حاکم در جامعه و وجود ویروس کرونا، همچنان از رفتن به مسافرت های غیرضروری بپرهیزند و به رعایت دستورالعمل های بهداشتی توجه کنند.
وی با بیان اینکه اورژانس یکی از سازمان‌های امدادی حیاتی به شمار می‌رود ادامه داد: اورژانس در حفظ جان و سلامتی مردم به عنوان بالاترین و ارزشمندترین دارایی افراد، نقش موثری ایفا می کند.
دکتر حیدری یادآور شد: برای عملیات اورژانس 115 زمان بسیار مهم است به طوری که گاهی ثانیه ها در نجات جان افراد نقش آفرینی می کنند.
وی مزاحمت‌های تلفنی را به عنوان یکی از دردسرهای اورژانس 115 عنوان کرد و گفت: در سال گذشته 200 هزار تماس با مرکز اورژانس 115 چهارمحال و بختیاری برقرار شد که از این تعداد 30 هزار تماس مزاحم تلفنی بوده است.
دکتر حیدری افزود: همچنین از 25 اسفند 99 تاکنون، قریب به 10 هزار تماس با مرکز فوریتهای 115 چهارمحال و بختیاری برقرار شده که نزدیک به 2 هزار مورد آن مزاحمت بوده است.
وی اضافه کرد: لذت بخش ترین عملیات در نوروز 1400 مربوط به بیمار مشکوک به کرونا ویروس در یکی از مناطق صعب العبور شهرستان اردل بود که به علت نامساعد بودن شرایط جویی امدادرسانی هوایی انجام نشد و امداد رسانی از طریق جاده در مسیر خطرناک و صعب العبوربا مأموریت 12 ساعته انجام شد و خوشبختانه بیمار با انتقال به مرکز بهداشتی از خدمات تخصصی درمانی بهره مند شد.
دکتر حیدری از امداد خواهان خواست: در صورت بروز حادثه و نیاز به خدمات اورژانسی در تماس با 115 خونسردی خود را حفظ کنند و به سوالات کارشناسان پرستاری با دقت جواب دهند.
وی یادآور شد: مردم تنها در مواقع ضروری با 115 تماس حاصل نمایند و به توصیه کارشناسان برای ارائه خدمات بهتر و اثر بخش تر توجه کنند.
دکتر حیدری در پایان از مردم خواست: هنگام مواجه با سوانح رانندگی از تجمع در محل حادثه بپرهیزند و برای جلوگیری از فوت وقت، مسیر را برای امدادگران اورژانس 115 باز کنند.
تعداد بازدید:
248
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal