مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۱۸
1400/01/13
چهارمحال بختیاری در وضعیت بسیار خطرناک کرونایی قرار دارد

وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: متاسفانه هم اکنون استان چهارمحال بختیاری به لحاظ شیوع و میزان ابتلا به کرونا در وضعیت بسیار خطرناک قرار دارد.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی با اعلام این خبر در تشریح رنگبندی کرونایی در شهرستان های 10گانه چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: هم اینک پنج شهرستان شهرکرد، سامان، کیار، فارسان و بروجن در وضعیت نارنجی و مابقی شهرستان ها در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند، و هر آن امکان تغییر رنگ شهرستان ها به نارنجی و قرمز وجود دارد.
وی افزود: در حال حاضر چهارمحال و بختیاری به لحاظ میزان ابتلای بیماران به کووید 19 در شرایط استثنایی قرار گرفته، به طوری که تا کنون تجربه چنین رشدی در میزان ابتلا به بیماری کرونا در استان وجود نداشته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه در این موج، آمار مبتلایان به سرعت در حال چند رقمی شدن است خاطرنشان کرد: آمار مثبت تست مراجعین سرپایی به بیماری کرونا، امروز نسبت به 10 روز گذشته حدود 4 تا 5 برابر افزایش یافته است.
دکتر شیرانی اضافه کرد: روزانه حدود 20 درصد به شمار بستری شدگان در بخش های ویژه کرونایی بیمارستان های چهارمحال و بختیاری اضافه می‌شود.
به گفته وی؛ پیش‌بینی می‌شود طی چند روز آینده تمام ظرفیت های درمانی استان در اختیار بیماران کرونایی قرار گیرد و ممکن است به علت تراکم در بخش های کرونایی، ارائه خدمات استاندارد به بیماران با مشکل مواجه شود.
دکتر شیرانی ادامه داد: تغییر رفتار بیماری به لحاظ وسعت و سرعت انتشار و نوع گرفتاری مشهود و متفاوت است، به طوری که در موج های قبلی شیوع بیماری تماس های طولانی افراد سبب سرایت بیماری می‌شد ولی در حال حاضر طبق شواهد و مستندات در تماس‌های بسیار کوتاه مدت امکان ابتلا به بیماری وجود دارد.
وی یادآور شد: متاسفانه در سه روز گذشته ابتلای شیرخوارگان، کودکان، نوجوانان و جوانان به این بیماری در استان گزارش شده است.
دکتر شیرانی در ادامه گفت: با توجه به شرایط حاکم و به لحاظ سرعت در تکثیر و انتشار بیماری وهمچنین عدم توجه به رعایت موارد بهداشتی و شوخی گرفتن بیماری از سوی مردم، روزهای خوبی برای آینده در استان پیش‌بینی نمی‌شود و متأسفانه طی چند روز آتی بیمارستان ها مملو از بیمار کرونایی می شود و احتمال افزایش تعداد بیماران بدحال و مرگ و میر ناشی از این ویروس منحوس در استان وجود دارد.
تعداد بازدید:
248
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:2 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal