مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۱۶
1400/01/14
ابتلای بیش از 28 هزار نفر به کرونا در چهارمحال و بختیاری

وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای شیوع بیماری کووید 19 تا کنون ابتلای 28 هزار 263 نفر به بیماری کرونا در استان به این بیماری قطعی شده است.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی با بیان اینکه، طی این مدت 83 هزار و 771 نمونه گیری از بیماران با علایم مشکوک به کووید 19 انجام شد افزود: قطعا تعداد مبتلایان به کرونا بیش از رقم اعلامی است، چرا که بروز بیماری در تعدادی از افراد بی علامت و یا کم علامت بوده و یا پس از تشخیص بالینی بیماری و بدون انجام نمونه گیری این بیماران تحت درمان قرار گرفته اند.
وی، در تشریح وضعیت شیوع بیماری از ابتدای ورود آن به کشور در استان اظهار داشت: موج اول بیماری را به خوبی پشت سر گذاشتیم و منحنی شیوع در استان خیلی کوتاه و کم ارتفاع بود و اردیبهشت، خرداد و مرداد را به خوبی سپری کردیم.
وی ادامه داد: علی رغم شیوع موج دوم در کشور، در استان موج چندانی را تجربه نکردیم و موج سوم از اوایل شهریورماه آغاز و در آبان ماه 99 بدترین روزها را تجربه نمودیم.
به گفته وی، تعداد موارد ابتلا از ابتدای آذرماه کاهش چشمگیری داشت و دیماه را نیز به خوبی پشت سر گذاشتیم.
وی خاطر نشان کرد: از ابتدای بهمن ماه روند بطور آهسته افزایشی شد و در اواخر اسفندماه موارد ابتلا تشدید پیدا کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در نیمه اول فروردین ماه 1400 نیز با وسعت خیره کننده ای موارد سرپایی و بستری مبتلا به کرونا رو به افزایش است.
دکتر شیرانی در تشریح وضعیت شهرستان های استان نیز اظهار داشت: هم اکنون شهرستان بروجن در وضعیت قرمز و شهرستان های شهرکرد، سامان، کیار و فارسان در وضعیت زرد قرار دارند اما با توجه به آمار مبتلایان و میزان شیوع بیماری در شهرستان های بن و لردگان، پیش بینی می شود به زودی وضعیت این دو شهرستان نیز نارنجی خواهد شد.
تعداد بازدید:
202
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal