مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۱۵
1400/01/14
چرخش ویروس کرونا به دنبال بازگشت مسافران از مسافرت های نوروزی

وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری نسبت به چرخش بعدی ویروس کرونا با بازگشت مسافران از مسافرت های نوروزی ابراز نگرانی کرد.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی در گفت و گوی بخش خبری 20 صدا و سیمای مرکز استان در پانزدهمین روز از فروردین ماه 1400، در تشریح علل افزایش شیوع بیماری کرونا در استان اظهار داشت: به دنبال ساده انگاری شرایط پس از یک افول نسبی شیوع بیماری کرونا از آذر ماه و تداوم آن در بهمن ماه 99، تراکم جمعیت در بازار و تجمعات در معابر در آستانه سال نو و شیوع نوع انگلیسی ویروس کرونا در حال حاضر شاهد رشد چشمگیر بیماری کرونا هستیم.
وی تصریح کرد: شاهد افزایش هر دو دسته بیماران بستری و سرپایی مبتلا به کرونا هستیم که دسته اول عمدتا به واسطه حضور در تجمعات و بازار و بی توجهی به رعایت پروتکل های بهداشتی در دو هفته آخر اسفندماه و دسته دوم بیشتر از طریق دید و بازدید های نوروزی و مهمانی ها گرفتار شده اند.
وی گفت: تعداد مراجعات سرپایی با علایم مشکوک به کووید 19 نسبت به 10 روز گذشته 4تا 5 برابر و موارد بستری نسبت به یک هفته قبل 2برابر شده است.
دکتر شیرانی خاطر نشان کرد: حجم بالای مراجعات سرپایی هشدار و مقدمه افزایش موارد بستری و تکمیل شدن ظرفیت بیمارستان ها و اختصاص بخش عمده ظرفیت این مراکز به درمان بیماران کرونایی و تاخیر در ارائه خدمات به بیماران غیر کرونایی است که این امر بسیار نگران کننده است.
وی با بیان اینکه، چرخش بعدی ویروس ناشی از کسانی است که به مسافرت رفته اند و در حال حاضر درصد قابل توجهی از کسانی که از مسافرت برگشته اند، مبتلا و یا ناقل ویروس هستند که با مراجعه به محل کار خود سلامت همکارانشان را تهدید و در تعامل با خانواده و آشنایانشان سلامت آنها را در معرض خطر قرار می دهند اظهار داشت: طبق استراتژی ستاد مقابله با کرونا توصیه می شود، با توجه به بالا بودن بار ویروس در استان جدا از هرگونه تجمع و تراکم جمعیت پرهیز شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اضافه کرد: بروز هرگونه علایم حساسیت فصلی، بدن درد و علایم سرماخوردگی را تا رد قطعی احتمال ابتلا به کرونا، کرونا تلقی کرده و اصول قرنطینگی رعایت شود.
وی همچنین توصیه کرد: اطرافیان افرادی که از مسافرت بازگشته اند تا 2 هفته به خانه آنها رفت و آمد نکنند و همکاران این افراد ضمن مراقبت و تهویه مناسب محل ، از ماسک استفاده و با وسواس و احتیاط زیاد و رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی به گذر از این موج کمک نمایند.
تعداد بازدید:
467
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal