مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۱۸
1400/01/15
کرونا در چهارمحال و بختیاری جان مادر باردار را گرفت

وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: تلاش کادر درمان برای نجات جان مادر باردار مبتلا به کرونا بی ثمر بود و کرونا جان وی را گرفت.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی افزود: خوشبختانه نوزاد این مادر با عمل سزارین به سلامت متولد شد و هم اکنون وضعیتش خوب است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر چند مادر باردار در بخش های کرونای مراکز درمانی استان بستری و تحت مراقبت و درمان هستند افزود: اکثر ابتلا ها نتیجه بی مبالاتی و مهمانی ها بوده است.
دکتر شیرانی با ابراز نگرانی از گرفتاری نوجوانان، جوانان و میانسالان، از پیش بینی موج بعدی شیوع بیماری در استان خبر داد و افزود: این موج نتیجه دید و بازدیدها است.
وی ادامه داد: بیشتر مبتلایان بستری و مراجعین سرپایی فعلی نتیجه تراکم های قبل از عید نوروز است و باید به این آمار در آینده نزدیک تعداد کسانی که در دید و بازدید ها گرفتار شده اند اضافه شود.
وی افزود: بدتر از این موج و چرخشی بیماری در بین کسانی است که به مسافرت رفته و در بازگشت ویروس را به همراه خود آورده و به اطرافیان، خانواده و در محیط های کاری به دیگران منتقل می نمایند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، در تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در پانزدهمین روز از فروردین ماه سال 1400 در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: طی 24 ساعت گذشته 648 بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد 84 بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده‌اند.
به گفته وی، طی 24 ساعت گذشته علاوه بر موارد سرپایی، تست 24 مراجعه کننده بیمارستانی با علایم بالینی مشکوک به بیماری کووید_19 که در مراکز درمانی بستری شده بودند مثبت قطعی اعلام شد.
دکتر شیرانی افزود: هم اکنون 263 بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد 199 نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
وی با ابراز تاسف از اینکه، طی شبانه روز گذشته یک مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کووید_19 در استان گزارش شد، مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری را 811 نفر اعلام کرد.
دکتر شیرانی، تعداد بیماران بدحال مبتلا به کرونا که در بخش های ویژه مراکز درمانی تحت مراقبت و درمان هستند را 27 نفر اعلام کرد و افزود: این آمار افزایش چشمگیری داشته است.
تعداد بازدید:
371
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:2 تعداد کل امتیازها:8
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal